رژیم کتوژنیک در کودکان: آشنایی با فواید و مضرات این رژیم برای کودکان

در رژیم های با کاهش وزن سریع، که رژیم کتوژنیک هم یکی از آنها است نیز، درست است که شخص سریع وزن را کاهش می دهد، ولی عوارض آن به راحتی قابل چشم پوشی رژیم لاغری کتوژنیک رایگان نمی باشد. از همین رو بهتر است که با ایجاد یک رژیم مواد غذایی متناسب، این مشکل را به نحو احسن حل کنید. ازسوی دیگر صرف نظر از نام رژیم، هر برنامه غذایی که گروه های غذائی را حذف کند ،نمی تواند در دراز مدت بصورت سبک زندگی سالم برای فرد عمل کند و بنابراین یک روز محکوم به رها شدن است.

این رژیم محبوبیت روز افزون خود را مدیون تاثیر فوق العاده ای است که بر روی کاهش وزن و کنترل قند خون می گذارد. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. برخی از افراد میزان کربوهیدرات جذب شده از غذاهای رژیم کتو را می شمارند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی کتوژنیک ، تشنج در کودکان ، گاهی به همان اندازه دارو را کاهش می دهد. نکته مهم این است که در طول دوره رژیم کتوژنیک باید از پروتئینهای مختلف بهصورت ویژه بهرهمند شوید. نکته مهم دیگر این است که هدف از برنامه کاهش وزن اول سلامتی و دوم زیبائی می باشد. با یک نگاه ساده میتوان به این نکته پی برد که داشتن این سبک از رژیم غذایی برای تناسب اندام بسیاری از افراد ضروری است. آنها منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا بوده که موجب حفظ توده عضلانی طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم می شوند.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

به عنوان مثال اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم است، باید حدود ۷۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید. البته این رژیم گاهی میتواند به بهبود بیماری کمک کند، به عنوان مثال گاهی این رژیم در کنار دارو برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز میشود. گرفتگی عضلات به خصوص گرفتگی عضلات پا که از عوارض این رژیم است، در نتیجه کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم رخ می دهد. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند.

This c on tent was g᠎en erated by GSA Con᠎tent Generat᠎or Dem oversi on.

برای خرید روغن زیتون بکر بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده میتوانید سری به سلوا بزنید. برای اجرای موفق کتوژنیک، شما باید مواد غذایی طبیعی و ارگانیک را خریداری کنید و سپس آنها را در داخل رژیم غذایی خود بگنجانید. میگرنی که بیش از ۷۲ ساعت طول بکشد را در اصطلاح «وضعیت میگرنی» مینامند. تحقیقات نشان داده است که برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و کربوهیدرات بسیار کم (که کتو در این دسته قرار میگیرد) اثرات متفاوتی بر سطح کلسترول خون دارد. کنترل بیماریهای متابولیکی نظیر دیابت، ارتباط نزدیکی با پیشگیری از ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش دارد.

همه چیز درباره کتوژنیک

با این وجود به جهت تعین ایمنی و اثربخشی دراز مدت این رژیم، به انجام مطالعات بیشتری نیاز است. این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، چربی بیشتری بسوزاند. افراد دچار اضافه وزن که دارای سندروم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت تیپ 2 هستند، با این رژیم و با کاهش کربوهیدرات، بهبودهایی در بیماری خود مشاهده خواهند کرد. نگران نباشید، ما در این مطلب از ایران ناز با معرفی یکی از رژیم های برگزیده ی کاهش وزن سریع به نام رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم به کمک شما آمده ایم.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم مشکلات تغذیهای بیش از هر زمان دیگری خود را نشان میدهد. این بدان معناست که شما باید مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی را کنار بگذارید و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به هیچ عنوان به شما توصیه نخواهند شد. چرا رژیم کتوژنیک را پیشنهاد نمی کنم؟ به هر حال با این که در کوتاه مدت رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک می کند ولی در دراز مدت نگهداری وزن از دست رفته معمولا انجام نمی شود.

بنابراین رژیم کتوژنیک ، سطح انسولین را بالا نمی برد و چربی در بدن ذخیره نمی شود بلکه این چربی می سوزد و کتون هایی را تولید می کند که باعث ایجاد یک محرک متابولیکی موثر و مفید در بدن می شود. بخشی از این علائم به دلیل کمبود آب بدن و عدم تعادل الکترولیتی است که رژیم کتو در بدن ایجاد می کند. رژیم كتو به طور سنتی برای درمان صرع مقاوم به دارو در كودكان، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

بهطورکلی افراد برای استفاده از رژیم کتو محدودیتی ندارند، مگر کودکان، مادران باردار و شیرده و افرادی که سلامتی آنها با مشکلاتی روبرو است که این رژیم باعث تشدید مشکلات آنها میشود. زیرا همانظور که گفتیم این رژیم باعث کاهش میشود و اگر فرد دچار کمبود وزن باشد این رژیم میتواند او را با چالش مواجه کند. در مرحله اول، مصرف مکملهای HCG را شروع میکنید. براساس تاعلام انجمن قلب آمریکا مصرف 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته برای بدن لازم است.

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

[arpw limit=”10″]

سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، لازم است که مصرف چربی در حدود 75% کالری و میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه به کمتر از 5-10% از کل کالری دریافتی محدود گردد. سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دهند. پذیرش طولانی مدت برای رژیم کتوژنیک خیلی کم گزارش شده است و می تواند یک مسئله مهم و جدی باشد، ولی این مورد برای هر نوع تغییر در شیوه زندگی وجود دارد.

اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن در افرادی که غیر از چاقی مشکل دیگری از نظر سلامتی ندارند موثر است و کاهش وزن ایجاد شده سریع، شدید و برای حداقل 2 سال قابل نگهداری است ولی درک تاثیرات بالینی، بی خطربودن، قابل تحمل بودن توسط بدن، کارایی، مدت زمان درمان و پیش بینی پس از قطع رژیم کماکان چالشی است که نیازمند مطالعات بیشتر برای درک آن می باشد. از سوی دیگر اگر کاهش وزن یک شخص را از یک عدد بالا به اعداد پایین تررا به رسیدن یک شخص از پشت بام یک منزل به حیاط تشبیه کنیم، اگر شخص از پریدن استفاده کند مسلما زودتر به نتیجه می رسد ولی به شدت آسیب می بیند، و در حالی که اگر ازپلکان و با احتیاط پایین بیاید، درست است که وقت بیشتری ازاو گرفته می شود، ولی معمولا آسیبی در کار نخواهد بود.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. در حالت کلی خوردن سبزیجاتی که حاوی نشاسته نیستند را باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. از بین رفتن فرم مناسب در بدن باعث میشود تا شما بخش زیادی از جذابیت خود را از دست بدهید. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین روشهای تغذیهای است که با کمک آن میتوانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

مصرف کردن میوه به هر میزان کدام ممکن است دوست داریم یعنی خربزه را انتخاب کنید و انتخاب کنید انگور کدام ممکن است قند زیادی داره رو هم میشه به میزان بیش از حد خورد. اما با دقت آنها را مصرف کنید تا از محدوده ی رژیم غذایی خود فراتر نروید. در رژیم کتوژنیک باید زیر 50 گرم در روز کربوهیدرات مصرف کنید. مصرف مرتب ماهی سبب بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

[catlist name= post_type=”post”]

آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. بعلاوه مطالعات بسیارنشان داده است که این رژیم همراه با عوارض متعددی بوده است که اغلب به علت کم شدن آب بدن، اختلال درالکترولیت های بدن و افت قندهای شدید منجر به ویزیت و پذیرش در اورژانس گشنه است. به کیز ارجاع داده شد اما به یودکین اشاره نشد. این مقاله به بررسی غذاهای مصرفی مجاز در رژیم کتو پرداخته و لیست کاملی از غذاهای مخصوص کتوژنیک را ارائه داده است.

مصرف بعضی از میوهها همچون توت

و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این مورد میتواند دلایل زیای داشته باشد که هر کدام از آنها در نوع خود مهم هستند. یکی از فاکتورهایی که میتواند تأثیرات بسزایی در روند کاهش وزن شما در رژیم کتوژنیک داشته باشد، خواب مناسب است. ازطرفی رژیم کتوژنیک با کاهش وزن و همچنین بهدلیل داشتن چربی زیاد موجب بهبود در سرعت چرخۀ صفراوی میشود که این خود ممکن است منجربه کاهش سنگهای صفراوی شود.