استقلال و پرسپولیس دیگر تیم تهران نیستند!/ چرا کریم باقری را کنار گذاشتند؟



ناصر ابراهیمی برای فوتبال ایران و به خصوص برای پرسپولیسی ها چهره ای شناخته شده است؛ فردی که از زیر و بم این فوتبال شناخت دارد و حالا به قول خودش به جمع تبعیدی ها پیوسته است. درباره موضوعات مختلف با وی صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید:

ناصر ابراهیمی گفت: زمانی که مربی بودم در تیم های کوچک و بزرگ، همیشه می گفتم باید چند بازی را تماشا کنیم تا بتوانیم تحلیل درستی داشته باشیم. با یکی دو بازی نمی توان نظر داد. گل هایی که زده می شود مثل گل پرسپولیس روی اشتباه فردی زده می شود و اینها نشان می دهد برای تجزیه و تحلیل تیم ها باید صبر کرد. 6 امتیاز پرسپولیس هدیه حریفان بوده است. دو اشتباه دروازه بان ها این اتفاق افتاده است. هنوز جا نیفتاده اند.

وی درباره انتقادات مربیان و بازیکنان پرسپولیس از مدیریت این باشگاه گفت: فوتبال ما رو به زوال است. ما وقتی می گوییم چند دهه در آسیا قهرمان نشده ایم مشخص است که فوتبال مان چه اوضاع و احوالی دارند. الان مربیان جرات ندارند از جوانان استفاده کنند. باشگاه پرسپولیس در 40 سال حدود 24 مدیرعامل عوض کرده است. باید از رئیس باشگاه پرسید وقتی با بازیکن قرارداد می بندید چگونه می خواهید پول شان را بدهید؟ در این چند سال دیدید یک مدیرعامل چند سال بماند؟

ابراهیمی در ادامه گفت: الان عربستان دارد چه کار می کند و ما چه کار می کنیم؟ ما فقط دنبال جابجا کردن آدم ها هستیم.

وی افزود: دلال ها در زمان ما هم بودند اما ما به حرف شان گوش نمی کردیم. علی کریمی را از کرج آوردیم. امیر قلعه نویی را من در نازی آباد پیدا کردم. الان دلال ها نمی گذارند این فوتبال جان بگیرد. بازیکنی که رفته در اروپا و بعد حوزه خلیج فارس بازی کرده و دیگر نیرویی ندارد می آید می رود در بهترین تیم ما. در استقلال و پرسپولیس یک بازیکن تهرانی نام ببرید. همه شهرستانی هستند. یعنی تهران چندین میلیونی برای دو تا تیم خودش بازیکن ندارد؟ این دو تیم دیگر تیم های تهران نیستند.

مربی اسبق پرسپولیس درباره شانس قهرمانی این تیم در لیگ امسال گفت: الان نمی توانم نظر بدهم. باید 5 هفته بگذرد و بعد جواب بدهم. البته استقلال هم شانس دارد اما درباره آنها و جواد نکونام هم هنوز زود است حرفی بزنیم.

وی درباره اینکه فوتبال ایران مدرن بازی می کند یا خیر گفت: فوتبال ایران مدرن نیست. الان چه فوتبالی بازی می کنند تیم ها؟ هر کسی در زمان خودش زندگی می کند. الان کدام مربی می رود دوره های مربیگری. این مربیان کنونی چه کلاس هایی را دیده اند که امثال ما ندیده ایم؟ الان فوتبال سنتی است نه در زمان ما. ما در همه دوره های مربیگری حاضر بودیم. ما دنبال دانش می رفتیم یا مربیان امروزی؟

ابراهیمی درباره غیبت کریم باقری در پرسپولیس گفت: بایرن مونیخ 17 نفر عضو کادر فنی دارد اما ما چطور؟ کریم روحیه می داد به تیم. خودش هم می گفت به مربیگری علاقه ندارم و کار فنی نمی کرد اما روحیه که می داد. هیچ تیم در ایران فردی مثل کریم باقری را کنار خود ندارد. فقط پرسپولیس چنین نیرویی داشت که او را از دست داد. تیم همیشه فردی می خواهد که نظم را برقرار کند. حتی اگر لازم بود بازیکن را تنبیه کند. خود من مگر در آن دربی معروف پرویز برومند را هل ندادم؟

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه سراغی از او گرفته است گفت: علی پروین قدیمی ها را دور هم جمع کرده است. یک مدیرعامل که می آید و دو سال هست نمی تواند سراغ ابراهیمی برود. من جزو تبعیدی ها هستم. الان دماوند هستم. همه فکر می کنند داخل ویلا نشسته ام اما نه این حرف ها نیست؛ یک گوشه نشسته ایم.

258 258