۱۶ تن باردهی نهال گردو چگونه اتفاق می افتد؟


سرمایه گذاری در احداث باغ گردو، علاوه بر صرف هزینه کمتر، اصل سرمایه را تضمین می کند و کشاورز می تواند به یک سود دهی بسیار بالا دسترسی داشته باشد.

سرمایه گذاری مطمئن

قبل از توضیح در مورد سرمایه گذاری برای احداث باغ گردو بهتر است شما در مورد اصل مسئله ی سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی اطلاعات مفیدی به دست آورده تا بتوانید یک پیش زمینه مناسب در مورد آن داشته باشید. برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مخصوصاً لاین گردو این موارد را باید بدانید:

  • سرمایه گذاری پر سود تلقی می‌شود.
  • سرمایه گذاری طولانی مدت بوده و حداقل ۱۰۰ سال می‌توانید سالانه درآمد کلان از آن به دست آورید.
  • سرمایه اولیه زیادی را احتیاج ندارد، مخصوصاً اگر زمین زراعی در اختیار داشته باشید، صرفاً با فراهم کردن سرمایه و دانستن قیمت خرید نهال گردو برتر نهال و مقداری هزینه برای زیرساخت‌های باغ می‌توانید به راحتی باغ گردو را احداث کنید.
  • بعد از حدود ۶ تا ۷ سال، سرمایه گذاری شما به یک سرمایه‌گذاری منفعل تبدیل می‌شود، چون در طول سال فعالیت چندان زیادی انجام نخواهید داد. صرفا با بررسی و مدیریت روتین‌های مربوط به کشاورزی، می‌توانید بر حسب متراژ زمین خودتان و تعداد نهال‌های کاشته شده، درآمد کلان کسب کنید.

سرمایه‌گذاری بدون ریسک

افرادی که سرمایه خود را در بانک نگهداری می‌کنند، مطمئنا افراد ریسک پذیری نیستند. آنها حاضرند مبلغ ناچیزی از سرمایه خود را دریافت کنند اما در بورس، خرید دلار و ساخت و ساز سرمایه گذاری نکنند. چون آنها به خاطر متلاطم بودن بازار از آینده آن اطلاع نداشته و می‌خواهند سرمایه شان ثابت باقی بماند ولی از دست نرود.

احداث باغ گردو در تمام مناطق

بیشتر افراد فکر می‌کنند در مناطقی که ارتفاع آنها صفر است یا در مناطق کوهستانی با ارتفاع ۳۰۰۰ متر، نمی‌توان به احداث باغ گردو پرداخت، البته فکر آنها درست است. در گذشته درختان بذری و بومی که در مناطق شرجی و خشک یا در مناطق کوهستانی کشت می‌شد، سیستم دفاعی چندان قوی نداشته و در برابر ناملایمات هوا همچنین حمله آفت‌ها از خود هیچ مقاومتی نشان نمی‌دادند. باید بگوییم که در این مناطق ارقام نهال‌هایی وجود دارد که می‌توان کشت کرد. برای خرید باید به یکی از بهترین نهالستان های کشور ‌( bartarnahal.ir ) که مجوزد دار است، مراجعه کنید.

نهال گردو اصلاح شده ژنوتیپ

از عمده مشکلاتی که بیشتر کشاورزان باغستان گردو از آن گله دارند، بلند قامت بودن درخت گردو است. ارتفاع برخی از درختان گردو به ۳۰ الی ۴۰ متر نیز می‌رسد، همین امر باعث شده تا نگهداری و مراقبت کردن از آنها برای باغدار بسیار دشوار باشد.

از دیگر مشکلات مربوط به باغداران باغ گردو، به مدت زمانی مربوط می‌شود که یک باغدار باید منتظر بماند تا باردهی درختان گردو شروع شود. در گذشته مدت زمان باردهی به ۱۲ سال می‌رسید و باعث می‌شد تا کشاورزان مدت زمان خیلی طولانی منتظر بمانند تا درختان باردهی خود را شروع کنند و همین امر از اشتیاق کشاورزان برای احداث باغ گردو می‌کاست.

۱۶ تن باردهی نهال گردو چگونه اتفاق می افتد؟

راه حل مناسب برای حل مشکلات باغداران باغ گردو

ارقام نهال ژنوتیپ و اصلاح شده جزو ارقام‌ پایه کوتاه محسوب شده و رسیدگی به آنها توسط کشاورزان کار بسیار راحتی خواهد بود، چون نهایت ارتفاع آنها به ۴ الی ۵ متر می‌رسد. البته نباید فراموش کنیم به خاطر قامت کوتاه این درختان، فاصله کاشت آنها کاهش پیدا کرده و به ۵ الی ۶ متر می‌رسد. بنابراین در یک هکتار زمین می‌توان ۲۸۰ الی ۳۰۰ اصله درخت گردو کشت کرد. همچنین در مورد بازدهی درختان ژنوتیپ و اصلاح شده باید بگوییم این درخت ۱ الی ۲ سال بعد از کاشت، باردهی خود را شروع کرده و در ۶ الی۷ سالگی به باردهی کامل می‌رسند.

نهال ژنوتیپ و اصلاح شده پالیز، دارای تیپ‌های متفاوت است و در مناطق گرمسیری با ارتفاع صفر و مناطق سردسیری و کوهستانی با ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر به راحتی قابل کشت بوده و باردهی خوبی از خود نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های بارز نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده، نداشتن محدودیت ارتفاعی برای کاشت است. مهم‌ترین ارقام نهال ژنوتیپ عبارتند از:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹
  • نهال گردو پیوندی فرنور
  • نهال گردو ژنوتیپ برتر
  • نهال گردو چندلر

۱۶ تن باردهی نهال گردو چگونه اتفاق می افتد؟

گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ (اختصاصی نهالستان)

این رقم اصلاح شده، نژاد کانادایی بوده که از ارقام دیرگل گردو محسوب می‌شود. به طوری که از برج دو به بعد شکوفه داده و از سرمای بهاره در امان خواهد بود. گردو ژنوتیپ پالیز از سال اول کاشت شروع به باردهی می‌کند و در سال چهارم و پنجم به باردهی اقتصادی می‌رسد. حداکثر باردهی این رقم در سال هشتم به بعد صورت می‌پذیرد به طوری که در سال هشتم به باردهی حداکثر ۱۶ تن گردو در هکتار خواهد رسید. این بیش‌ترین میزان باردهی یک گردو در هکتار است. از مزیت‌های دیگر این رقم پاکوتاه بودن درخت گردو و نیمه کاغذی بودن گردو است.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده مشخص است دست باغداران برای احداث باغ گردو کاملاً باز است. آنها می‌توانند با توجه به شرایط منطقه‌ای خود، با کارشناسان و مهندسین کشاورزی مشورت کرده و یک انتخاب کاملا درست و هوشمندانه داشته باشند، البته مهمترین گزینه قبل از مشورت با مهندسان کشاورزی انتخاب نهالستان‌های مجوزدار است.

این نهالستان‌ها مانند: برتر نهال تمامی مشاوره و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و نمایندگی‌ در اکثر شهرها را دارا هستند. مانند نهالستان در تهران،‌ نهالستان در تبریز و … . جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌شود به لینک زیر مراجعه کنید.

تماس:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷