چهار دلیل برای دوست داشتن جگر در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر جدید

دکتر گلبن سهراب

متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، گفت: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز می شود که قبلا با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیم های معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد. رژیم غذایی لاغری سریع آنهایی که بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند می گویند که تنها مقدار کمی از وزن آنها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیه هم کاملا با آن مخالف هستند. همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست.  Th᠎is a rticle has ᠎been w᠎ritt᠎en ​by GSA C​ontent G enerator DE​MO.

رژیم کتوژنیک غذاها دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک pdf رایگان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات هستند. سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج. از آب نبات های بدون قند، شربت ها، پودینگ ها، شیرین کننده ها، دسرها و … سعی کنید در طول روز بین 10 تا 12 لیوان آب بنوشید. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. بسیار شکبرانگیز است که شخص یا شرکتی ادعا کند خریدن محصولات گرانقیمت او رژیم شما را موفقتر خواهد کرد. ᠎This post h as ​be en w ritten wi th GSA Co᠎nten t Ge nera tor DEMO.

در مورد رژیم کتوژنیک

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیخطر و موثر باشد، اما خطر کاهش قند خون، بهویژه برای افرادی که انسولین مصرف میکنند، وجود دارد و رژیم کتو گروههای غذایی خاصی را حذف میکند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است؛ به عنوان مثال، تحقیقات اهمیت غلات کامل را برای کنترل وزن و همچنین دوره های قند خون بالا برجسته می کند. غلات یا نشاسته: مثل محصولات بر پایه گندم، برنج، ماکارونی و سریال صبحانه. در مقابل، رژیم مدیترانهای به شما اجازه میدهد کربوهیدرات، از جمله میوهها و سبزیجات به مقدار دلخواه همراه با غلات کامل مصرف کنید.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک

این مجاری یونی، یکی دیگر از اهداف داروهای ضد تشنج هستند. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. چند نمونه از فیزیولوژیهای بیمارگونه عبارتند از: ارتباطات تحریکیِ نامعمول در درون شبکهٔ عصبی مغز، ساختار غیرطبیعی یاختهٔ عصبی که منجر به تغییر جریان یونی-عصبی میشود، کاهش ساخت پیامرسانهای مهاری، گیرندههای ناکارآمد پیامرسانهای مهاری، تجزیهٔ ناکافی پیامرسانهای تحریکی، تشکیل و تکامل ناتمام و ناقص سیناپسها، و اختلال در عملکرد مجراهای یونی. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. اگر یکی از خویشاوندان نزدیک، دچار این بیماری شده باشد، بیماری با عنوان «خانوادگی»، در غیر این صورت از آن با عنوان «دورهای» یاد میشود.

میوهها نیز در این رژیم محدود هستند زیرا قند دارند.

اگر رژیم کتوژنیک را آغاز کرده اید و همزمان، ورزشهای سبک و نیمه سبک انجام میدهید، سطح کتونها در بدنتان افزایش یافته و میزان گلوکز خونتان به همان نسبت کم میشود. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. میوهها نیز در این رژیم محدود هستند زیرا قند دارند. نکته قابل توجه در مورد این رژیم غذایی اینست که این رژیم را به آرامی شروع کنید. بدن ما به طور طبیعی کلسترول بد یا لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) تولید میکند، اما خوردن رژیمهای غذایی سرشار از چربیهای اشباع و ترانس باعث میشود بدن شما حتی LDL بیشتری تولید کند. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است.

رژیم کتوژنیک و خرما دکتر روشن ضمیر

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تن و ماهی کاد میتوانند منبع عالی پروتئین و حاوی چربی غیراشباع مانند اسیدهای چرب امگا 3 باشند که میتواند برای بدن مفید باشد. در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. در کودکان حدود ۱٫۷٪ از ۷ سالهها و ۳٫۹٪ از افراد بین ۷ و ۱۵ ساله مبتلا به میگرن هستند و این شرایط تا قبل از سن بلوغ در پسرها کمی بیشتر است.

جراحی میگرن که شامل برداشتن فشار از عصبهای خاص اطراف سر و گردن است، ممکن است گزینهای برای افرادی باشد که مشکل آنها با مصرف دارو رفع نمیشود. به طور کلی، این روش شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و افزایش مصرف چربی­ها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. مواردی مانند قند و شکر و نوشابه با محدودیت شدیدی مواجه هستند و در مرحله بعدی نیز غذاهای دارای نشاسته مانند نان و پاستا و برنج قرار دارند. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن و دیابت دارند و به دنبال تقویت سلامت متابولیک بدن هستند مناسب است اما برای ورزشکاران و کسانی که می خواهند عضله سازی کنند مناسب نیست.

خوردن غذاهای تازهای مانند میوه و سبزیجات به شما اجازه میدهد تا حجم بالاتری را در یک وعده غذایی با کالری کمتر مصرف کنید. این موارد عبارتنداز: انواع گوشتها، ماهی، روغنها، مغزها، لبنیات پرچرب مانند پنیر و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو و سایر سبزیجات برگدار. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع نشات گرفته است. از آنجایی که این رژیم پروتئین بالاتر و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر رژیم کتوژنیک دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است. همارزِ «رژیم کتوژنیک» (به انگلیسی: ketogenic diet, high fat diet)؛ منبع: گروه واژهگزینی.

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

«تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. به این ترتیب شما دریک بازه زمانی مشخص غذا نمیخورید، ولی در مقابل با افزایش چربی سوزی حجم عضلات بدن شما نیز افزایش میابد. اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد.

شیرخواران و بیمارانی که تغذیهشان از طریق لوله معده انجام میشود نیز، میتوانند رژیم کتوژنیک داشته باشند. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. پیش تر توضیح دادیم که افراد مبتلا به بیماری صرع، از این رژیم کتون زا برای درمان بیماری خود استفاده می کردند. به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می تواند مفید باشد.

در هند، اعتقادات مذهبی، تغذیه را تحت تأثیر قرار میدهد: برخی افراد گیاهخوارند، یا سبزیجات ریشهای نمیخورند، یا از گوشت گاو حذر میکنند. در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. ↑ در این مقاله، عبارتهای «پرهیز غذایی» یا «گرسنگی طولانیمدت» (به انگلیسی: fasting)، اشاره دارد به بیغذایی و گرسنه ماندنِ طولانی، ضمنِ مصرفِ مایعاتِ بدون کالری؛ مگر آنکه خلاف آن بیان شود. رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد. اما بهترین راهکار برای این که دوباره این کربوهیدرات ها منجر به اضافه وزن شما نشود، ورزش کردن مداوم است. رژیم کتوژنیک در حال تغییر دادن باور های غلط مردم در مورد بسیاری از چربی ها میباشد.

رژیم کتوژنیک غفاری

رژیم کتوژنیک در دستکم ۱۴ مدل حیوانی از دستهٔ جوندگان که مبتلا به تشنج بودهاند، مطالعه و بررسی شدهاست. در مدلهای حیوانی، اَستواَستات و استون، نقش محافظتکننده در برابر تشنج داشتهاند. بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. از آنجا که قندها سریعتر میسوزند، ابتدا قندها برای تامین انرژی وارد عمل میشوند و پس از آن چربیها، با این حال شما در این وضعیت نیز چربی بیشتری نسبت به یک ورزشکار با رژیم عادی میسوزانید زیرا در کل منبع تامین انرژی بدنتان چربی است.

رژیم کتوژنیک کتاب دکتر روشن ضمیر

TKD یک رژیم کتوژنیک هدفمند است، جایی که شما قبل از تمرین فقط به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف میکنید تا بتواند در طول تمرین از کتوز خارج شود. ↑ در این مقاله، kcal بهمعنای کیلوکالری بهعنوان واحد اندازهگیری انرژی (۴٫۱۸۶۸ کیلوژول) و کالری واحد انرژی بدستآمده از غذاهاست. رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند. منبع چربی برای تولید کتون ممکن است از رژیم غذایی یا از ذخایر چربی بدن باشد. یکی از رژیم های غذایی که ثابت کرده، برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) است. به گفته کارشناسان رژیمهای غذایی گیاهی میتوانند گزینههای بهتری باشند. یک دانشمند سالها به تحقیق در مورد رژیم کتوژنیک متابولیسم و سلامت مغز پرداخته و گفته است، آن چه می خوریم در مغز ما تاثیر می گذارد.

برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. BDNF در مناطقی از مغز که وزن بدن، غذا خوردن و نوشیدن را کنترل می کنند، متمرکز است. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. چرا که کربوهیدرات نسبت به چربی، انرژی کمتری را برای سوخت مصرف میکند. در این رژیم بدن شما چربی (کالری) را مصرف میکند که به جای کربوهیدرات که منبع اولیه و اصلی سوخت و ساز بدن میباشد، فقط چربی بسوزاند. در این قسمت ما به شما راهکار های معرفی میکنیم که میتوانید با آنها سازگاری بدنتان با این مشکل را افزایش دهید. اگر میخواهید در این روش موفق شوید و به نتیجه دلخواه برسید باید اصول، قوانین، باید ها و نباید هایش را رعایت کرده و انجام دهید.

نان گل کلم وقتی از روی حرارت برداشته شود، از پف آن کم خواهد شد.مرحله سوم:برای چند دقیقه اجازه دهید نان کتوژنیک گل کلم به خوبی سرخ شود. دو قاشق غذاخوری مخلوط گل کلم را به ماهیتابه اضافه کنید. بهعنوان مثال، کلم بروکلی پخته، کلم بروکسل، گل کلم و لوبیا سبز معادل و همارز یکدیگرند. ۲۲ گرم گوشت گاو ریزریزشده (چرخکرده)، ۱۰ گرم پنیر آمریکایی، ۲۶ گرم کَره، ۳۸ گرم خامه، ۱۰ گرم کاهو و ۱۱ گرم لوبیا سبز. ۲۸ گرم تخممرغ، ۱۱ گرم بیکن، ۳۷ گرم از خامهٔ غلیظ زدهشدهٔ ۳۶٪، ۲۳ گرم کره و ۹ گرم سیب. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند.

رژیم کتوژنیک برای صرع دکتر روشن ضمیر

رژیمهای کتوژنیک از حالت متابولیکی روزه یا محدودیت کالری تقویت میکند که مزایای مشابه بسیار دارد. در رژیم کتوژنیک همانطور که بدن، چربی را بجای کربوهیدرات تجزیه میکند، ترکیبی به نام کتون تولید میکند. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود ریسک فاکتورهایی از جمله چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. تنها میوهها و سبزیجاتی که حاوی مقادیر اندک قند هستند، قابل تجویزند و طبعاً شامل موز، سیبزمینی، نخود فرنگی و ذرت نمیگردد.

قوانین رژیم کتوژنیک

بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. انتشار این تکانههای عصبی از یک نورون به نورونی دیگر، توسط پیامرسانهای شیمیایی صورت میپذیرد گرچه مابین برخی نورونها یک مسیر الکتریکی نیز برقرار است. میزان ۴۵٪، معمولاً عدد مناسبی است تا ضمن برقراری یک کتوز خوب، عوارض گوارشی آن نیز بهحداقل رسیده و میان این دو، تعادل برقرار شود. همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله می گیرد. این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد.

رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

پیشنهاد می شود اگر قصد کاهش وزن دارید از این قبیل رژیم های محدود کننده اجتناب کنید و زیر نظر متخصص تغذیه، از یک رژیم درست و اصولی پیروی کنید. یکی از این قبیل مشکلات که تاثیر بسیار زیادی بر روی روند و نحوه ی زندگی ما گذاشته است، چاقی است. از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. رژیم های کتوژنیک از سال ۱۹۲۰ به کنترل تشنجهای ناشی از بیماری صرع کمک کردهاند. معرفی یائسگی و مکملهای مفید برای کاهش عوارض ناشی از آن !

رژیم کتوژنیک فرشته

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت 3 روش خرید لاغری سریع استفاده شده رژیم کتوژنیک علمی است.