میوه ها مثل انبه،موز،آناناس و انگور

دیابت موجب تغییراتی در سوخت و ساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد رژیم لاغری کتوژنیک رایگان انسولین میشود. ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات. شام: مرغ با سُس پستو، پنیر خامهای و سبزیجات. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوریشده، سُس مایونز و … اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. چربیهای سالم را میتوانید در روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن آفتابگردان و … برای ورزشکاران استقامتی، گذار به رژیم کتوژنیک ممکن است زمان ریکاوری بعد از تمرین را کاهش دهد اما برای ورزشکاران معمولی، انتقال به رژیم کتوژنیک ممکن است در ابتدا پایبندی به روال تناسب اندام شما را به یک چالش تبدیل کند.

برای درمان زخم داخل بینی و از بین بردن عفونتهای سرما خوردگی مقداری رب انار را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد. حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست.

کتوژنیک و بدنسازی

به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. الگوی غذایی مدیترانه ای لوکارب از نامش پیروی می کند اما مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالاتر مانند غلات کامل را محدود می کند. قهوه را فراموش نکنید.برای پر کردن کالری از چربی، شما همچنین نیاز به رژیم غذایی با سبزیجات غیر شیرین و غیر نشاسته ای دارید. این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

این موضوع به این دلیل است که سطح انسولین را کاهش می دهد. دلایلی وجود دارند که باعث می شود، افرادی که می خواهند با رژیم کتو وزن کم کنند به نتیجه مطلوب نرسند که در این بخش به بررسی این عوامل می رسیم. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری این رژیم نقشی کلیدی دارند. یک مطالعه نشان میدهد که این رژیم نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. یک مطالعهی دیگر نشان میدهد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، ۳ برابر کسانی که رژیم توصیهشدهی انجمن دیابت بریتانیا را دنبال میکنند، وزن کم میکنند.

رژیم کِتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی چیست؟ یک عامل اصلی برای این بیماری دیابت نوع 2 است و یک رژیم غذایی کتوژنیک به طور چشمگیری خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان می دهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد. فشار خون بالا می تواند تاثیرات غیر منتظره ای روی دید شما داشته باشد و زندگی با دیابت خطر ابتلا به آب مروارید و تاری دید را افزایش می دهد.

رژیم کتوژنیک، با حفظ سطح قند خون کم، کمک می کند تا این خطر را از بین ببرد.12. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. طبق بررسی انجام شده در سال 2013، این یافته ها نشان می دهد که حفظ سطح قند خون از طریق یک رژیم غذایی کتوژنیک، باعث کاهش میزان هورمون در زنان می شود.دوره های منظم زنان بیشتر شده و درد دوره قاعدگی را کمتر می کند و شانس بارور شدن را افزایش می دهد.10.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

نحوه اجرای رژیم کتوژنیک

به دلیل فشاری که این رژیم بر کلیه ها می آورد احتمال بروز سنگ کلیه زیاد میشود. این برای سوزاندن چربی های انباشته پیامی به مغز ارسال میکند. رژیم کتوژنیک میتواند ابزار مؤثری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع باشد. بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانه های بیماری پارکینسون حکایت دارد. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند.

چاشنیها: نمک، فلفل، سبزیجات خشک و ادویهجات مختلف. این روند در قرن بیست و یکم به اشکال مختلف از جمله رژیمهای غذایی کتوژنیک و پارینه سنگی ادامه دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتو پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. در منوی بسیاری از رستورانها گوشت یا ماهی وجود دارد. مقدار بیشتری آووکادو، پنیر، گوشت و تخممرغ مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. این امر منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و سطوح اسید لاکتیک نیز می شود.14. یکی از این دلایل، افزایش پروتئین مصرفی است که این امر بهنوبهی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد.

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک چگونه است

برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود. این می تواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد. همچنین بهتر است بهجای برنج، نان و سیبزمینی سرخشده، از سبزیجات استفاده کنید. Po st was cre ated  wi​th the help of G SA C on tent Gener᠎ator  D​emov᠎ersi on .

غلات و محصولات سرشار از نشاسته: محصولات بر پایهی گندم، برنج، پاستا، غلات صبحانه و … بهطورکلی باید مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، محدود شود. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما این امکان را میدهد که کربوهیدرات را در حول و حوش تمرینات ورزشی شدید خود مصرف کنید. مقدار بیش از حد چربی احشائی می تواند باعث مشکلات سلامتی، از جمله التهاب، مقاومت به انسولین و اختلال در متابولیسم شود.این خبر خوب است که بدانید رژیم های کم کربوهیدرات به شما کمک می کنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.15.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

به گفته طرفداران پالئو، بازگشت به رژیم غذایی اجداد ماقبل تاریخ سلامتی را بهبود می بخشد، زیرا گفته می شود انسان با خوردن چنین غذاهایی تکامل یافته و سازگار شده است. همچنین روزهداری متناوب اثرات مثبت دیگری هم روی سلامتی خواهد داشت. همچنین این رژیم غذایی فوایدی مانند مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز دارد. صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شود؟ رژیم

کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز

دارد (رژیم اتکینز یک رژیم

لاغری سریع است). آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم کمچربی، چندین دلیل دارد. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند.

اما وقتی رژیم لاغری جدیدی مثل نمونه رژیم کتو را شروع میکنید باید حتماً چند خوراکی کتو در هر لحظه همراهتان داشته باشید. رژیم کتو با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. ممکن است بعد از آنکه سردرد اصلی تمام شد، عوارض میگرن برای چند روز باقی بماند؛ که به آن پساثر میگرنی گویند.

در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملا متفاوت می شود.این موضوع به این دلیل است که رژیم غذایی سطح انسولین را تثبیت می کند و سیستم بدن شما را به سمت تولید منبع انرژی برای مغز و بافت بدن سوق می دهد.10. برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینه های مناسب کتو را برای راهی سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می کنند. در نتیجه، محصولات جدید به بازار انبوه با محتویات قند بسیار کاهش یافته یا حتی بدون شکر ممکن است گسترده شوند.