لیست کامل رژیم های غذایی دنیا؛ عجیب ترین تا مفیدترین

کتوژنیک و دیابت اما کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود .که به مدت طولانی به آن پایبند رژیم لاغری کتوژنیک رایگان باشید. خوردن وعده های غذایی در کربوهیدرات های تصفیه شده، باعث تولید باکتری های روده شده و این واکنش سطح قند خون شما را با گذشت زمان بالا می برد، این فشار بر روی پوست شما به صورت آکنه بروز می کند. یک پژوهش قدیمی مشخص ساخت که این رژیم تغذیهای باعث بهبود حساسیت انسولین تا 75 درصد میشود. آیا واقعا رژیم کتوژنیک در لاغری موثر است؟

کتوژنیک و دیابت

آیا از کار تیروئید جلوگیری میکند؟ با آزمایش خون، ادرار و تنفس به سادگی میتوانید میزان کتون تولید شده در بدن را اندازهگیری کنید و از روی میزان آن بفهمید که آیا وارد حالت کتوزیس شدهاید یا خیر. برخی از گونههای ویژهٔ ژنها، خطر ابتلا به این بیماری را به میزان کم تا متوسط افزایش میدهند. به طور کلی چون رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بیشتری می شود، افرادی که از این رژیم استفاده می کنند، بهبودی بیشتری در بیماری دیابت کسب می کنند.

در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. اما وقتی فردی رژیم کتوژنیک را ترک می کند و مقدار زیادی از وزن اصلی خود را به دست می آورد ، غالباً به جای بازیابی عضلات از دست رفته و لاغر ، چربی بدن او بازیابی می شود.

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

صرع. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. همچنین خاصیت برجسته رب انار برای ورزشکاران این سات که باعث چربی سوزی می شود. این نوع رژیم نسبت به سایرین طرفداران زیادی دارد. شاید در نگاه اول کم کردن کربوهیدرات ها به نظر کاری غیر ممکن باشد، اما اصلی ترین قسمت رژیم کتو همین کاهش میزان کربوهیدرات است که باید میزان مصرف آن در همان دامنه ۵ درصد قرار بگیرد. آسپری با وجود آنکه موسس شرکت و یک مدیر اجرایی موفق بود اما در اواسط دهه ۲۰ زندگیاش ۱۳۶٫۴ کیلوگرم وزن داشت و از سلامتش غافل شده بود.

[catlist name= post_type=”post”]

در این رژیم ۲ نوع برنامه انتخابی یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز وجود دارد. آلزایمر: این رژیم میتواند در کاهش نشانههای آلزایمر و کندتر شدن سرعت پیشرفت آن کمک شایانی کند. با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. ⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست.

خلاصه: انواع گوناگونی از رژیم کتو وجود دارد.

خلاصه: از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند حبوبات، شکرها، غلات، برنج، سیب زمینی، شکلات، آب میوه و حتی برخی از میوهها در این رژیم غذایی باید اجتناب کرد. خلاصه: این رژیم تغذیهای به شما کمک میکند تا کمی بیشتر از رژیم غذایی مبنی بر مصرف چربی کمتر، وزن کم کنید. خلاصه: انواع گوناگونی از رژیم کتو وجود دارد. انواع توت ها به خصوص تمشک و توت فرنگی، کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند. در حقیقت، پژوهشگران نشان دادهاند که این رژیم به اندازه رژیمهای مبتنی بر مصرف کم چربی، در کاهش وزن موثر است.

روش کتوژنیک چیست

این رژیم غذایی به شما کمک میکند از شر چربیهای اضافه بدنتان خلاص شوید. اصلاح رژیم غذایی و تمرین متناوب روزهداری میتواند در وارد شدن سریعتر به این فاز کمککننده باشد. فرمهای مختلف روزهداری وجود دارد ولی روش بسیار معمول، شامل محدود کردن مصرف غذا به مدت هشت ساعت در روز است و حالت روزهداری باید به مدت 16 ساعت باقی ماند. تمرین روزهداری متناوب میتواند به شما کمک کند تا سریعتر به فاز کتوزیس وارد شوید.

به جای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات اضافی سفارش دهید و برای دسر پنیر بخورید. کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. خلاصه: شما میتوانید انواع مواد غذایی خوشمزه و مقوی در رژیم کتو مصرف کنید. به همین دلیل بهترین کار مراجعه به متخصص تغذیه است تا با بررسی کامل شرایط بدنی و میزان اضافه وزن، مناسبترین رژیم غذایی را به شما پیشنهاد دهد.

[arpw limit=”10″]

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

کودکان در مرحله ی حساسی از زندگی خود قرار دارند که باسرعت زیاد رشد می کنند به همین دلیل تغذیه آن ها بسیار مهم است. صرع: پژوهشها ثابت کردهاند که این رژیم میتواند باعث کاهش چشمگیر در حملات تشنجی در کودکان مبتلا به صرع شود. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. در اصل رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی است که باعث میشود بدن کتون ها را در جریان خون آزاد کند.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

هر غذایی که درصد کربوهیدرات بالایی باشد، در این رژیم ممنوع است. خلاصه: مهمترین غذاها در این رژیم غذایی، غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، ماهی، کره، آجیلها، روغنهای سالم، آووکادوها، و بسیاری از سبزیجات کم کربوهیدرات است. خلاصه: یک میان وعده عالی در این رژیم غذایی شامل بخشهایی از گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ پخته شده، آجیلها، سبزیجات خام و شکلات تلخ است. با یک بررسی کلی از سیزده مطالعه معتبر درباره مصرف بسیار کم کربوهیدرات مشخص شد که رژیم کتو در بازه زمانی طولانی، از رژیم غذایی مبنی بر دریافت چربی کمتر، کمی بهتر و کارامدتر است.

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

پارکینسون: گرچه تحقیقات بیشتری نیاز است، ولی یک مطالعه نشان داده که این رژیم کتو میتواند در کاهش نشانههای پارکینسون موثر واقع شود. شروع این رژیم غذایی میتواند بسیار چالش برانگیز باشد. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. پیترمن در ۱۹۲۵ میلادی گزارش کرد که ۹۵٪ از ۳۷ بیمار جوان او، کنترل موفقیتآمیزی در تشنجهایشان داشتهاند و ۶۰٪ شان از بند این بیماری رهایی یافتهاند.

رژیم کتوژنیک روشی مؤثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. سندروم تخمدان پلیکیستیک: این رژیم با کاهش سطح انسولین در بدن، نقش مهمی در بهبود شرایط سندروم تخمدان پلیکیستیک ایفا میکند. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود. سرطان: رژیم کتو در حال حاضر به عنوان درمانی اضافه برای سرطان در حال بررسی است. این اجسام کتونی به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند.

این سلولها صرفا با گلوکز کار میکنند و در نهایت بدن شما از چربیها، گلوکز میسازد. اما بریم سراغ اینکه این رژیم برای چه افرادی مناسبه ؟ اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند. ماهی سالمون دارای مواد مغذی ضروری مانند امگا ۳ و ویتامین های B است اما کربوهیدرات بسیار کمی دارد. شام: سالمون با مارچوبه که در کره پخته شده باشد. شام: ماهی سفید که در روغن نارگیل با کلمپیچ و دانه کاج پخته شده باشد. قطعا تمامی آنچه که میتوانید بخورید، تنها گوشت و ماهی نیست.

مصرف قهوه تلخ؛ حتی میتوانید کمی به آن خامه بیافزایید. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. دیابت حالا تبدیل به مشکل جدی در دنیای مدرن و کمتحرک ما شده است. مصرف رب انار می تواند این مشکل را درمان کند. در اینجا برخی نکات و ترفندها در خصوص این رژیم را بیان کردهایم که میتواند دنبال کردن آن را برایتان سادهتر سازد. Article has been creat᠎ed  wi th t​he ᠎help of GSA Content ​Ge ne rato​r  DE MO᠎!

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

معرفی رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

دنبال کردن رژیم غذایی کتو، یکی از موثرترین راهها برای هل دادن بدن به سوی حالت کتوزیس است. برخی افراد ترجیح می دهند که تمام کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند. به علاوه، این افراد شاهد کاهش قابل ملاحظهای در سطح قند خون شدند، به طوریکه میزان استفاده از برخی داروهای کنترل قند خون در میانشان کاهش چشمگیری داشت. برخی آزمایشها و نشانهها میتواند به شما در تخمین میزان کتون در بدنتان کمک کند.