رژیم کتوژنیک و مهمترین بایدها و نبایدهای آن

چربی زیر پوستی در زیر پوست یافت می شود، در حالی که چربی احشایی در حفره شکم قرار رژیم لاغری کتوژنیک رایگان دارد. بهطور ویژه نشان داده شدهاست که لوسین نقشی مهم در مسیر سوخت و ساز انسولین دارد. در افرادی که چهار مورد از پنج مورد ذکر شده را دارند شامل سردرد ضربانی، ادامه سردرد برای ۴ تا ۷۲ ساعت، درد در یک طرف سر، احساس تهوع، یا علائمی که زندگی فرد را مختل میکنند، احتمال میگرن تشخیص داده شدن ناراحتی ۹۲٪ میباشد. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

این برنامه همانند شرایط روزه داری است و بدن را وادار میکند تا از چربیهای ذخیره شده در بدن استفاده کند. هرم غذایی که برای این رژیم در نظر گرفته میشد تقریباً برعکس هرمی است که افراد به طور معمول استفاده میکنند. با بررسیهای انجام شده رژیمهای غذایی زیر سریعترین رژیم های کاهش وزن هستند. رژیمهای لاغری تنوع بسیار بالایی دارند و هر کدام بر اساس ویژگیهای خود باعث کاهش وزن فرد میشوند. نتایج در بین شرکتها، بازارها و دستههای محصول متغیر است و اغلب به عنوان ناکافی یا بسیار کند مورد انتقاد قرار میگیرد.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

این رژیم همواره به عنوان یکی از بهترین رژیمهای غذایی رتبهبندی میشود. رژیمهای کاهش وزن زیادی هستند که بسیاری از آنها علمی نیستند ما در اینجا رژیمهایی معرفی کردیم که تحقیقات علمی روی آنها انجام شده است. چند راه مختلف برای انجام برنامه روزه متناوب وجود دارد: برخی از افراد 5 روز در هفته هر چه می خواهند می خورند، سپس در 2 روز دیگر یک رژیم غذایی بسیار کم کالری (معمولاً حدود 500 کالری) مصرف می کنند.

حالت یک روز در میان رژیم فستینگ به این صورت است که فرد یک روز را فقط به اندازه 500 کالری غذا میخورد و روز دیگر وعده آزاد است و میتواند به هر میزانی مصرف کند. علاوه بر این، اجتناب از خوردن غذاهای حیوانی پرچرب مثل گوشت یا محدود کردن مصرف آنها میتواند به شما در رسیدن به وزن دلخواهتان کمک کند؛ چرا که یک گرم چربی ۹ کالری انرژی دارد، در حالی که یک گرم کربوهیدرات حاوی ۴ کالری انرژی است.

بهرحال در رژیم وگان اگر غذاهای گیاهی با کالری کم، مانند سبزیجات برگدار و پروتئینهای گیاهی بخورید، میتوانید وزن بیشتری نسبت به گیاهخواران یا همهچیزخواران کاهش دهید. وگان یک قدم فراتر از رژیم گیاهخواری معمولی است. برخی دیگر غذا خوردن خود را به یک پنجره 8 ساعته در روز محدود می کنند. رژیم DASH بر میوهها، سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب یا بدون چربی تاکید دارد و چربی اشباع شده و کلسترول غذایی را محدود میکند. همانطور که گفته شد نحوه اجرای این رژیم متفاوت است و هر فرد با توجه به شرایط بدنی خود بهترین روش را انتخاب میکند.

رژیم کتوژنیک و دیابت

[arpw limit=”10″]

البته هر رژیم برای تمام افراد مناسب نیست و باید با توجه به ویژگیهای بدن انتخاب شود. بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. در این سه روز میتوانید کالری دریافتی را از غذاهای دارای پروتئین زیاد تأمین کنید. به عنوان مثال، روز اول شروع به خوردن لبنیات میکنید و در روز دوم تا چهارم مجددا مصرف آن را قطع میکنید. از بابونه گاوی بهطور سنتی به عنوان درمانی برای تب، سردرد و میگرن، وضعیتهای زنان مانند مشکلات در زایمان و تنظیم قاعدگی، تسکین درد معده، دنداندرد و گزش حشرات استفاده میشود.

البته زنان باردار و شیرده نباید از این روش برای لاغری استفاده کنند. چه کسانی برای سردردهای میگرنی نباید بوتاکس تزریق کنند؟ برای افراد بدنساز مدل دوره ای و برای ورزشکاران نوع هدفمند این رژیم تجویز می شود و برای کسانی که فعالیت های شدید انجام می دهند از رژیم کتوژنیک با پروتئین بهره می گیرند. تقریبا تمام کسانی که این رژیم را شروع میکنند، علائم آنفولانزای کتو را تجربه خواهند کرد. شما میتوانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید.

این علائم اغلب خفیف بوده و پس از مدتی از بین میروند. ذکر این نکته حائذ اهمیت است که این رژیمها اغلب تخصصی هستند و با رژیمهای معمول آنلاین که اغلب جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند و با نرم افزار تهیه و توسط اپراتور پشتیبانی میشود متفاوت هستند. در این مقاله ابتدا به معرفی رژیمهایی میپردازیم که سریعترین میزان کاهش وزن دارند، سپس رژیمهایی را بررسی خواهیم کرد که بیشتر جنبه سلامتی دارند تا کاهش وزن. این رژیم یک رژیم غذایی کم سدیم برای توقف فشار خون بالا (DASH) و راهی برای کمک به افراد برای کنترل فشار خون بدون استفاده از دارو است، بنابراین این رژیم نیز جهت کاهش وزن سریع نیست.

به گفته دکتر روشن ضمیر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است. از این رژیم در گذشته برای درمان بیماری صرع استفاده میشد و امروزه برای لاغری از بهترین روشها به شمار میرود. این رژیم خود انواع مختلفی دارد که رژیم کتو با پروتئین بالا بیشتر از سایر رژیمها استفاده میشود.

[catlist name= post_type=”post”]

در این بین توصیههایی مثل آهسته و آگاهانه غذا خوردن (از جمله جویدن هر لقمه غذا حداقل 40 بار) دارد. البته فقط در صورتی که اصولی و تحت نظر گرفته شود می تواند با حداقل عوارض و برگشت وزن باشد. البته مطمئناً با این رژیم سلامتی خود را بهبود خواهید بخشید و اگر کالری دریافتی را در حین پیروی از DASH محدود کنید، میتوانید وزن کم کنید و فشار خون خود را کاهش دهید.

البته در این رژیم فقط با محدود کردن مصرف کلی کالری، وزن کاهش مییابد والا اگر دریافت غذایی در این رژیم بالا باشد حتی ممکن است وزن بیشتر هم بشود. در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند. زمان یکه ذخیره قند بدن تمام میشود، بدن از چربیها استفاده میکند. امروزه به دلیل زندگی ماشینی و استفاده بیش از حد از غذاهای آماده و فست فودها، افزایش وزن و چاقی به معضلی بزرگ برای جامعه تبدیل شده است. مانند رژیم انعطاف پذیر، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه قوانین سختگیرانهای ندارد: شما فقط روی خوردن غذاهای کامل که از گیاهان به دست میآیند بیشتر تمرکز میکنید.

انواع سالاد کتوژنیک

علاوه بر این، رژیم غذایی آنقدر سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا، وزن کم کنید. رژیم پالئو هنوز هم سر و صدای زیادی دارد، حتی اگر برای انسانهای امروزی تقریباَ غیرممکن باشد که در درازمدت به این رژیم پایبند باشند. این رژیم کاهش وزن سریعی ندارد در واقع فقط اگر همچنین اگر مصرف کالری را به زیر 1500 کالری در روز محدود کنید، می تواند منجر به کاهش وزن شود.

Po᠎st was created by GSA Conte᠎nt Generator Dem​oversi on.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

ریزش مو یک عارضه رایج در تمامی رژیم هایی است که مواد غذایی در آن ها محدود می شود. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. در این رژیم غذاهایی را باید بیشتر مصرف کرد که بیشترین مواد مغذی را با کمترین کالری دارند، یعنی سبزیجات. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

انواع صبحانه کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

بنابراین بیشتر

سبزیجات، میوهها، حبوبات، مغزها و غلات کامل مصرف میشود، اما گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات فقط زمانی که فرد خیلی هوس داشت مشکلی ندارد. در این رژیم با پر کردن بشقاب خود با سبزیجات، میوهها، غلات کامل و پروتئینهای گیاهی بیشتر و رعایت برنامه کم کالری، میتوانید وزن خود را کاهش دهید و سلامت خود را بهبود بخشید. این رژیم در واقع یک سبک زندگی سالم بر پایه چربیهای سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، مغزها و مصرف حداقل دو بار در هفته ماهی، دریافت مقدار زیادی حبوبات، میوهها، سبزیجات و غلات کامل است.

روغن زیتون بهعنوان منبع اصلی چربی اضافه شد. با توجه به اثراتی که یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند بر مغز داشته باشد، جای تعجب نیست که رژیم کتوژنیک میتواند میزان و شدت میگرن را کاهش دهد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد این رژیم فستینگ همچنین میتواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و اثرات مثبت دیگری برای سلامتی داشته باشد. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. کتوژنیک از پرطرفدارترین رژیمهای لاغری است که با ایجاد تغییر در متابولیسم بدن باعث لاغری میشود.