رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

رژیم کتو بر روی هر فرد به نوعی متفاوت تأثیر رژیم لاغری کتوژنیک رایگان میگذارد. رژیم کتوژنیک استاندارد : نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند.

لیست مجاز های کتوژنیک

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک این رژیم برای ورزشکاران حرفهای نباید اجرا شود و در بیماران صرع با شدت بالا تجویز نمیشود مگر این که با اجرای تدابیری باشد. این برنامه برای اجرای تمامی انواع رژیمها، از جمله رژیم کتوژنیک بسیار کاربردی و شناخته شده است. رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را افزایش میدهد. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. زمانی حالت کتوزیس در بدن پیش میآید که شما مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و همچنین عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

فروشگاه کتوژنیک شیراز

زیرا این موضوع از کاهش وزن جلوگیری کرده و موجب می گردد تا وزن شما بیشتر شود. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. بر خلاف باوری که در آن این نوع رژیم غذایی را به علت استفاده از گیاهان کاشتهشده و گوشتهای غیرفرآوری موجب کاهش اشتها میداند، برخی یافتههای جدید محققان نشان میدهد که این نوع رژیمهایِ سرشار از فیبر باعث کاهش اشتها نمیشوند. رژیمهای کتو به علت محتوای چربی بالایی که دارند، سیرکننده هستند و ممکن است به شما امکان دهند که کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

[

catlist name= post_type=”post”]

اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. اینکه رژیم لاغری برای چه کسی مناسب است را پزشک یا متخصص تغذیه مشخص میکند. همانطور که سطوح کتون خون به حالت طبیعی بازمیگردد، پزشک ممکن است آزمایشهای دیگری را برای تعیین اینکه آیا فرد دارای عوامل خطر دیگری برای کتواسیدوز است، درخواست کند. در این رژیم توصیه میشود، فرد مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کند و در عوض چربی جایگزین آن کند. شما باید تمام مواد غذایی سمی در رژیمتان را با آنهایی که بولتپروف درنظر گرفته شدهاند، جایگزین کنید.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست

کتوژنیک و دیابت از طریق این برنامه شما میتوانید به انواع دستورهای غذایی کتو دوست دسترسی داشته باشید. این برنامه، اطلاعات زیادی دربارهی انواع غذاها در اختیار شما قرار میدهد و مجهز به بارکد اسکنر است. وزن شما تحت تاثیر عوامل پیچیدهای مانند ژنتیک، فیزیولوژی و طرز رفتار قرار میگیرد. در ابتدا رژیم اتکینز مورد انتقاد قرار گرفت، اما تحقیقات فعلی نشان می دهد که تا زمانی که میزان دریافت فیبر کافی باشد، این رژیم غذایی ایمن و مؤثر است. دلیل این که در رژیم کتوژنیک از کربوهیدرات بسیار پایینی استفاده می کنند آن است که بدن برای دریافت انرژی بیشتر به جای گلوکز از چربی ها استفاده نماید.

پروتئینها 15 تا 20 درصد را تشکیل میدهند.

همیشه به ما گفته شده است كه چربی برای سلامتی مان مضر است. همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است. کتوژنیک برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن موثر است. ۵ درصد انرژی بدن را کربوهیدرات تشکیل می دهند و ۲۰ درصد باقیمانده توسط پروتئین ها تامین می گردد. پروتئینها 15 تا 20 درصد را تشکیل میدهند. برای بسیاری از مردم جهان، کربوهیدراتهایی مانند نان، پاستا یا سیب زمینی بیش از 50 درصد از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل میدهند.

شما میتوانید با اسکن کردن بارکد روی مواد غذایی موجود در فروشگاه، از تمام اطلاعات تغذیهای آنها آگاه شوید. رژیم کتوژنیک، بر اساس مصرف بیشتر چربیها و کاهش مصرف کربوهیدراتهاست که بدن شما را وارد حالتی به نام کتوز میکند. اساس و پایه این رژیم، قهوه بولتپروف یا قهوه مخلوط شده با کره بدون نمک حیوانی و روغن MCT (تریگلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط) میباشد. ممکن است اسم قهوه بولتپروف را شنیده باشید اما رژیم بولتپروف نیز روز به روز محبوبتر میشود.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند. برای کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزای کتو، رژیم را به آرامی شروع کنید، آب زیادی بنوشید و استراحت کافی داشته باشید. اما رژیم هدفمند و رژیم دوره ایی دو رژیم پیشرفته هستند که بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. کتوژنیک دوره ای یا سیکلیکال برای ورزشکاران مناسب است، می توانید درصد مصرف کربوهیدرات ها را بیشتر کنید.

کتوژنیک در ماه رمضان

مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. رژیم کتو (Keto Diet) ممکن است رژیمی مطابق با مد روز در نظر گرفته شود اما مدتهاست که وجود داشته است. در حالی که برخی از افراد میتوانند تغییرات مربوط به رژیم غذایی را راحتتر بپذیرند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که بدن آنها برای سازگاری با تغییرات ناگهانی به زمان بیشتری نیاز دارند.

[arpw limit=”10″]

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

آنها معتقد بودند که با این کار «به ارواح خبیث اجازه فرار میدهند». به علاوه این برنامه مجهز به سیستم بایوسنس هم میباشد. به علاوه اخبار و مستندات علمی فراوانی را در اختیارتان قرار میدهد تا دانشتان را دربارهی رژیم کتوژنیک بالا ببرید. فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

خرید شیرینی کتوژنیک

همانطور که در بالا ذکر شد، کربوهیدراتهای بسیار کمی با شاخص گلیسمی پایین، مقادیر متوسط پروتئین و دوز ثابت چربی، البته موارد خوب هستند. اما عوارض گزارششده با این رژیم اندک است. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند. وایدن با عنوان شیرین و خطرناک منتشر شد و چند هفته بعد در لندن توسط دیویس-پوینتر با عنوان خالص، سفید و مرگبار: مشکل قند منتشر گشت. نخستین پژوهش معاصر در زمینهٔ اثرات پرهیز غذایی در درمان صرع، در ۱۹۱۱ میلادی در فرانسه انجام شد.

Lazy Keto میتواند به شما کمک کند که رژیم غذایی مناسب خودتان را انتخاب کنید. این میان وعدهها میتوانند به شما کمک کنند تا گرسنگی خود را بین وعدههای غذایی مدیریت کنید و در طولانی مدت در کتوز باقی بمانید (قبلتر در مورد کتوز صحبت کردیم). آیا رژیم بولتپروف میتواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ رژیم لاغری کتو همچنین میتواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد. مطالعات در مورد اثرات کتو بر سلامت روده متناقض هستند. جلوگیری از بیماری های قلبی: در رژیم کتو از چربی های مفید استفاده می کنند و این چربی ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. به عنوان مثال ، افرادی که به طور معمول قبل از شروع رژیم کتو، رژیم غذایی با کربوهیدرات بالایی مصرف می کنند ممکن است نسبت به افرادی که به طور کلی رژیم کم کربوهیدرات متوسط مصرف می کنند ، مدت بیشتری طول بکشد تا وارد کتوز شوند. اگر یکی از خویشاوندان نزدیک، دچار این بیماری شده باشد، بیماری با عنوان «خانوادگی»، در غیر این صورت از آن با عنوان «دورهای» یاد میشود.

برنامه رژیمی کتوژنیک

اگر میخواهید برنامه کاهش وزن شما مؤثر باشد، ورزش منظم را فراموش نکنید، حتی بدون فعالیت اجباری. برنامهی Senza به شما کمک میکند که در هر زمانی، بدانید کدام غذاها با رژیم شما در تناسب اند. رژیم کتوژنیک همچنین به بسیاری از افراد کمک میکند تا وابستگی خود را به داروهای تجویزی مانند انسولین کاهش دهند. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. هدف از تغذیه مجدد با کربوهیدرات به گفته آسپری، جلوگیری از عوارض جانبی منفی مربوط به رژیم کتو طولانیمدت است؛ ازجمله یبوست و سنگ کلیه. This  data h᠎as been wri tten ᠎by GSA᠎ C​onte᠎nt G en erat or Demoversion.

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک می توان به یبوست، قند خون پایین، سوء هاضمه، سنگ کلیه و افزایش اسید بدن اشاره نمود. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی می توان مصرف نمود؟ رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات منجر به جلوگیری از آکنه پوستی می شود. رژیم ketogenic تاثیر زیادی در کاهش وزن و جلوگیری از انواع بیماری ها و مشکلات جسمی و روحی دارد. محققان می گویند این برنامه غذایی برای افرادی که می خواهند کاهش وزن زیادی داشته باشند موثر است.