راهنمای جامع رفع مشکل دوربین مداربسته


پس از نصب دوربین مداربسته ممکن است دوربین شما دچار مشکل شود یا به علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته تصویر نداشته باشد، حالت برفکی داشته باشد یا دچار نویز شود و تصاویر سیاه و سفید باشد. اگر چنین مواردی برای دوربین مدار بسته تان پیش آمد می توانید با استفاده از اطلاعات این مقاله، به رفع مشکلات آن بپردازید. به طوری که شما بتوانید، مهندس سیستم نظارت امنیت خود باشید.

راهنمای جامع رفع مشکل دوربین مداربسته

برای هر مدل از دوربین های مداربسته ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که در اغلب موارد رفع آن ها می تواند ساده باشد. برند داهوا یکی از بهترین مارک ها در تولید دوربین های مدار بسته است که در میان کاربران بسیار محبوب است. نمایندگی دوربین داهوا در کشور ایران از بزرگترین نمایندگی های این مارک جهانی است.

قیمت دوربین داهوا با توجه به کیفیت بالای تصاویر بسیار مناسب است. شما می توانید برای نصب دوربین مداربسته داهوا از نصابان حرفه ای در شرکت های بسیار معتبر بهره بگیرید.

راهنمای جامع رفع مشکل دوربین مداربسته

اشکالات مختلف که برای دوربین های مدار بسته ایجاد می شود

  • اشکال در بی کیفیت بودن تصاویر و رزولوشن در دوربین های مدار بسته

این اشکال به صورت های دیگری مثل پریدن و کدر بودن تصاویر نیز به روز می کند. از مهم ترین علل این مساله می تواند پایین بودن سیگنال های وای فای باشد. اگر مانیتور و نمایشگر بر روی رزولوشن تصاویر پایین تنظیم شوند اشکالاتی از این دست ظاهر می شوند. کم بودن رزولوشن دوربین ها، بلند و طولانی بودن اندازه سیم ها، نبود فوکوس بزرگنمایی چند کانونی یا هر گونه کثیفی یا آلودگی بر روی لنز دوربین می تواند سبب بی کیفیت شدن تصاویر در دوربین های مدار بسته شود.

  • مشکل کدری زیاد در تصویرهای ثبت شده در دوربین های مدار بسته

کدری و تاریکی در تصاویر دریافتی دوربین های مدار بسته از اشکالات رایج و بسیار اذیت کننده به حساب می آید. اشتباه در محل نصب دوربین مداربسته می تواند سبب شود تا نور کافی به دوربین نرسد و روشنایی دوربین مختل شود. برای برطرف کردن این مشکل باید کنتراست را تنظیم کنید.

  • مشکل روشنایی زیاد در تصویرهای دوربین های مدار بسته

اگر تصاویر بیشتر از حد روشن باشند یک پدیده غیر معمول برای دوربین های مدار بسته محسوب می شود. روشنایی بیش از حد و اندازه سبب می شود تا تصاویر به صورت غیر واضح و با کیفیتی پایین به نظر برسند.

باید بدانید که قرار داشتن لنز دوربین های مدار بسته در برابر نور شدید و زیاد می تواند در ایجاد این اشکال بسیار اثر گذار باشد. برای مثال اگر لنز دوربین در برابر نور آفتاب یا لامپ باشد این مساله ایجاد می شود. عوض کردن مکان نصب، تنظیم روشنایی و تضادها در رنگ ها می تواند به رفع این مساله مهم کمک کند.

  • بروز حاشیه افقی و عمودی بر روی تصویرهای دوربین

در بعضی اوقات ایجاد نوارهای سفید روی مانیتور که از سمت پایین به بالا حرکت می کنند یا جا به جا شدن خط های عمودی از یک طرف به طرف دیگر می تواند سبب مشکلات زیاد برای کاربران شود. این اشکال بیشتر به دلیل مشکل در وصل شدن به زمین یا عملکرد غلط در منبع تغذیه به وجود می آید.

راهنمای جامع رفع مشکل دوربین مداربسته

  • اشکال کار افتادگی دوربین های مدار بسته

قطع شدن یا از کار افتادن از دیگر مسائل و مشکلاتی است که برای دوربین های مدار بسته به وجود می آید. نبود اتصال درست فیش های BNC و قطع شدن و خرابی سیم ها و اتصال های برق در دوربین می تواند سبب بروز این مشکل شود.

مقدار مسافت دوربین از منبع تغذیه و مقدار انرژی مورد نیاز از عوامل اصلی برای برطرف ساختن این اشکال هستند. معمولا در صورتی که فاصله بیش از 250 متر بین منبع تغذیه و دوربین باشد باید از ولتاژ AC به جای استفاده از آداپتور بهره برد.

  • مشکل همخوانی نداشتن زمان نمایش تصاویر در دوربین های مدار بسته

امکان دارد که تاریخ و زمان نمایش تصویرها در دوربین های مدار بسته درست نباشد. اگر تنظیمات مرتبط با تاریخ و زمان را به درستی اعمال نکرده باشید یا در اتصالات باتری و منبع تغذیه مشکلی وجود داشته باشد این مساله رخ می دهد. اندازه گرفتن ولتاژ ورودی به دستگاه، تنظیم دوباره زمان و تاریخ، اطمینان از سالم بودن کابل ها و کلیه اتصالات می تواند برای حل این مشکل چاره ساز باشد.

جهت مشاوره رایگان مشکل دوربین مداربسته خود می توانید با شماره 91006008 تماس بگیرید.

علت برفکی شدن تصویر دوربین مداربسته

علل زیادی می تواند سبب برفکی شدن تصاویر در دوربین های مدار بسته شود. برای مثال اگر دوربین ها در جایی قرار داشته باشند که به دلیل شرایط بد آب و هوایی و وزش باد شدید آسیب ببیند، این خود می تواند سبب پارازیت و برفک بر روی تصاویر دوربین ها شود. همچنین ممکن است برد اصلی در دستگاه های ان وی ار یا دی وی ار یا دوربین ها دچار اشکال و خطاهای الکترونیکی شده باشد.

راهنمای جامع رفع مشکل دوربین مداربسته

علت سوختن دوربین مداربسته

این شرایط می تواند سبب سوختگی در دوربین های مدار بسته شود:

  • مسافت از منبع تغذیه
  • شرایط دمای بد
  • مجاورت به منبع تولید کننده نوسان

علت قطع تصویر دوربین مداربسته

علت قطع تصاویر در دوربین های مدار بسته می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از این مسائل می تواند مربوط به مشکلات سخت افزاری باشد. اگر دوربین دارای اشکال در سخت افزار خود باشند شما با نابودی و قطع تصاویر و فیلم ها در دوربین رو به رو می شوید.

از دیگر دلایلی که می تواند سبب قطعی در تصاویر شود، ضعف اتصال اینترنت وای فای است. اتصالات ناپایدار در شبکه می تواند عاملی مهم در ایجاد این مساله باشد. همچنین ممکن است فاصله میان دوربین های نظارتی بدون سیم و روترهای سایت زیاد باشد.

در نظر داشته باشید اگر دستگاه ضبط کننده دی وی ار با دوربین ناسازگار باشد می تواند از نظر فرمت ویدئویی سبب اختلال در تصویر دادن به مانیتور شود. بنابراین لازم است که در زمان خرید، دی وی ار هیبریدی خریداری کنید تا همه دوربین ها را با هر فرمت حمایت کند.

به علاوه مانیتور باید دارای رزولوشن مطابق با دوربین مدار بسته باشد تا سبب قطع شدن تصاویر بر روی دوربین نشود. بهتر است همه عللی که احتمال می دهید این مساله ایجاد شده باشد را ارزیابی کنید.