NaturalNewsBlogs PMDD: بازدید کننده ماهانه ماهانه


سندرم پیش از قاعدگی ، که بیشتر با نام PMS شناخته می شود ، یک پدیده بسیار شایع در زنان است. علائم شامل هوس ، تحریک پذیری ، سینه های حساس ، خستگی و نوسانات خلقی است. تخمین زده می شود که سه چهارم زنان این عوارض را قبل و در طول قاعدگی تجربه می کنند. با این حال ، یک نسخه شدیدتر از این اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی (PMDD) وجود دارد. علائم PMS ناتوان کننده می شود. زندگی روزمره می تواند مختل شود و تأثیر منفی بر کار ، روابط و زندگی اجتماعی بگذارد. این واکنش غیرطبیعی هورمونی زندگی را ماه به ماه بسیار مشکل ساز می کند.

علل مستقیم PMDD ناشناخته است ، اما ممکن است مربوط به سطح پایین سروتونین باشد. مغز برای کمک به خلق و خو ، خواب و درد با سیگنال ها ارتباط برقرار نمی کند. تغییرات هورمونی باعث کاهش سروتونین در این مدت می شود که باعث بروز علائم PMDD می شود. این علائم حدود یک هفته قبل از قاعدگی کاهش می یابد. این موارد عبارتند از: خستگی ، تنش ، اضطراب ، افسردگی ، تغییرات خلقی ، مشکلات خواب ، گرفتگی عضلات ، نفخ ، سردرد ، درد مفاصل و ماهیچه ها ، گرگرفتگی و تغییر در اشتها. از بین این علائم ، تشخیص زمانی انجام می شود که حداقل 5 مورد از این علائم حداقل 7 روز قبل از قاعدگی وجود داشته باشد و پس از پایان چرخه وجود نداشته باشد.

پزشک سابقه پزشکی را بررسی کرده و معاینه ای انجام می دهد و همچنین به سلامت جسمی و روحی فرد می پردازد. حذف افسردگی و اختلال هراس به عنوان علت مهم است. مشکلات هورمونی دیگری نیز وجود دارد که باید منتفی شوند ، از جمله یائسگی ، اندومتریوز و فیبروم. از آنجا ، آنچه برای درمان تصمیم می گیرید بستگی به خود شما دارد ، اما رویکردهای طبیعی امکان پذیر است. داروهای خانگی وجود دارد که می تواند از جمله مصرف زردچوبه برای التهاب ، ورزش منظم و مکمل های ویتامین یا تغییر رژیم غذایی کمک کند. این اقدامات می تواند به گرفتگی عضلات ، حساسیت به قفسه سینه و سردرد کمک کند. تسکین درد نیز می تواند با تمرین یوگا ، مدیتیشن یا آرامش درمانی حل شود. صرف زمان برای کشش بدن یک راه خوب برای کار است زیرا به بدن اجازه می دهید با درد سازگار شده و درد را تسکین دهد. نشستن در جکوزی یا سونا نیز می تواند برای استراحت مفید باشد و به بدن اجازه می دهد تا سموم و استرس را از بین ببرد.

حدود 5 درصد از زنان PMDD را تجربه می کنند. کنار آمدن با پیامدهای احساسی برای برخی از زنان بسیار دشوار است. اگرچه FDA داروهایی را برای درمان این بیماری تأیید کرده است ، اما ترکیب سالم رژیم غذایی و ورزش می تواند راه های طبیعی برای مقابله با علائم باشد. غذایی که می خورید می تواند دارویی باشد که شما را درمان کند یا داروهایی که به شما آسیب می رسانند ، به ویژه با هورمون ها و مواد شیمیایی که غذای فراوری شده زیادی تولید می کنند. تجربه این زمان از ماه می تواند بسیار سخت و ترسناک باشد. هورمون ها می توانند هرج و مرج را از بین ببرند و ممکن است فرد در مورد عوارض جانبی همراه احساس ناتوانی کند. تشویق به عدم تعادل هورمونی و ایجاد یک برنامه مدیریت درد می تواند به زنان کمک کند تا این زمان را تحمل کرده و صرف کنند. آسان نیست ، اما خبر خوب این است که چرخه قاعدگی فقط موقتی است.

بررسی جامع گزینه های درمانی سندرم پیش از قاعدگی و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی – PubMed (nih.gov)

466E22D60329 (Academjournals.org)

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی (PMDD) | مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی آکسفورد آکادمیک (oup.com)

روندهای تحقیقاتی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی از 1945 تا 2018: تجزیه و تحلیل کتاب سنجی (nih.gov)

مگان جانسونسون مک کالو صاحب یک استودیو تناسب اندام در Oceanside CA به نام Every BODY’s Fit است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در تربیت بدنی و علوم بهداشتی است ، نامزد فعلی دکتری خود در زمینه بهداشت و عملکرد انسانی است و استاد آموزش و مدرس در NASM است. او همچنین یک بدنساز طبیعی حرفه ای ، مدل تناسب اندام ، مربی سلامتی و مربی ورزش گروه AFAA است.

دیدگاهتان را بنویسید