9 مزایای ویتامین D که باید در مورد آنها بدانید • Wellness Captain



توسط MC
2 سپتامبر 2021

فواید ویتامین D

عکس توسط FotoHelin از Shutterstock

آیا تا به حال در مورد فواید این ویتامین فکر کرده اید؟ ویتامین D که به عنوان “ویتامین خورشید” نیز شناخته می شود ، به دلیل توانایی جذب نور خورشید برای بدن انسان حیاتی است. به گفته دفتر مکمل های تغذیه م Institسسات ملی بهداشت ، هدف اصلی آن بهبود جذب کلسیم است ، و این امر برای رشد استخوان و بازسازی استخوان ضروری است (هنگامی که بافت استخوانی بالغ برداشته می شود و بافت جدید استخوانی تشکیل می شود).

با توجه به همه این موارد ، کمبود ویتامین D می تواند منجر به استخوان های نازک ، شکننده یا نامنظم شود. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که می توانیم از این ویتامین استفاده کنیم ، از جمله مثبت برای سلامت جسمی و روانی. اگر اطلاعات زیادی در مورد آنها ندارید ، در اینجا 9 فایده ویتامین D را که باید در مورد آنها بدانید آورده شده است.

فواید ویتامین D:

  • استخوان های شما را تقویت می کند – ویتامین D جذب کلسیم را در روده ها تقویت می کند ، که به معدنی شدن طبیعی استخوان ها کمک می کند.
  • بلکه ماهیچه های شما – کمبود ویتامین D در بدن می تواند خطر ضعف ماهیچه ها را افزایش دهد.
  • ویتامین D به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با التهاب مبارزه می کند – همانطور که دکتر نصرالله تأیید می کند ، ویتامین D برای ایجاد ایمنی بدن ضروری است. همانطور که او توضیح می دهد ، می تواند از سیستم ایمنی بدن با مبارزه با باکتری ها و ویروس های مضر حمایت کند.
  • ویتامین D می تواند به سلامت دهان و دندان کمک کند – پیشتر اشاره کردیم که ویتامین D استخوان ها و به طور طبیعی سلامت دهان و دندان شما را تقویت می کند. خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را کاهش می دهد ، زیرا به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند ، اما تولید پپتیدهای ضد میکروبی را نیز تحریک می کند.
  • می تواند از دیابت نوع 1 و 2 جلوگیری کند – گزارش شده است که دوز روزانه کلسیم و ویتامین D به صورت ترکیبی (میزان دقیق مصرف را ثبت کنید) بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تأثیر مثبت دارد.
  • ویتامین D برای درمان فشار خون مفید است – یک بررسی در سال 2019 که در مجله Current Protein & Peptide Science منتشر شده است توضیح می دهد که چگونه ویتامین D می تواند نقش مهمی در درمان فشار خون بالا داشته باشد ، که یکی از نشانگرهای اصلی بیماری های قلبی عروقی است.
  • ویتامین D می تواند به کاهش وزن کمک کند – همانطور که دکتر بوید اشاره می کند ، چاقی یکی از عوامل خطرساز سطوح پایین ویتامین D است و این تنها می تواند به این معنی باشد که ویتامین D به کاهش وزن کمک می کند.
  • می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند – در مجله Neuropsychology یک بررسی در سال 2017 وجود دارد که توضیح می دهد چگونه کمبود ویتامین D با افسردگی و اضطراب ارتباط مستقیم دارد.
  • ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد – همچنین مطالعات مختلفی در مورد چگونگی تأثیر ویتامین D در مبارزه با سرطان انجام شده است.

اگر از خواندن این مقاله لذت می برید ، ما همچنین توصیه می کنیم: مصرف ویتامین D می تواند علائم سرگیجه را کاهش دهد



دیدگاهتان را بنویسید