7 راه برای بهبود باکتری های معده


میکروارگانیسم های بیشماری در دستگاه گوارش انسان استعمار کرده و نقش مهمی در هضم و جذب اجزای رژیم غذایی ایفا می کنند. آنها سیستم ایمنی و واکنشهای متابولیک را شکل داده و تنظیم می کنند. میکروبیوتای روده از باکتری های خوب و بد تشکیل شده است. باکتری های خوب در معده از نظر عملکرد محافظ هستند ، از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری می کنند ، التهاب را کنترل کرده و مسئول سلامت کلی گوارش هستند.

در اینجا هفت روش برای بهبود باکتری های روده آورده شده است

1) نگران نباش خوشحال باش.

میکروبیوتای روده به استرس حساس است. هنگامی که تحت استرس هستید ، مغز شما مواد شیمیایی عصبی خاصی را ترشح می کند که می تواند بر پاسخ به عفونت باکتریایی تأثیر بگذارد. استرس بر هضم و مواد مغذی جذب شده از روده تأثیر می گذارد.

2) وحدت در تنوع

گروه های مختلف غذایی منابع خوبی از کلان و ریزمغذی های مختلف هستند. رژیم غذایی متنوع با میکروبیوم متنوع تری همراه است و میکروبیوم متنوع سالم است. بنابراین همه گروه های غذایی مختلف را بخورید. در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که کسی غذاهای ناسالم / ناسالم را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

3) سبزی خوردن!

رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر بالایی است. این فیبر نه تنها باعث رشد باکتری های خوب می شود ، بلکه می تواند از رشد باکتری های عامل بیماری نیز جلوگیری کند. افزودن سبزیجات فصلی بسیار مهم است زیرا ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

4) قرص را رها نکنید

اگرچه آنتی بیوتیک ها برای هدف قرار دادن عوامل بیماری زا یا ارگانیسم های عامل بیماری طراحی شده اند ، اما باکتری های روده را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. کاهش تنوع در میکروبیوم پس از درمان آنتی بیوتیکی مشاهده می شود. بنابراین سعی کنید از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید مگر اینکه پزشک شما چیز دیگری را به شما بگوید.

5) به زندگی خود ادویه کنید!

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان و ادویه جات آشپزخانه برای سلامت دستگاه گوارش و ایمنی مفید هستند. ادویه های پیچیده ای که طعم غذاهای هندی را می دهد می تواند به هضم غذا کمک کند.

6) هنگام ترشی ، غذاهای تخمیر شده را انتخاب کنید

تخمیر غذا و نوشیدنی ها یک عمل قدیمی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای تخمیر شده میکروبیوتای روده را تغییر می دهند. غذاهای تخمیر شده نه تنها طعم فوق العاده ای دارند ، بلکه مزایای متعددی برای سلامتی نیز دارند. این واقعا یک موقعیت برنده برنده است. از ماست ، دوغ ، ادیل ، دوسا ، ترشی ، کیمچی ، تمپه و سایر محصولات تخمیر شده خود لذت ببرید.

7) پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها

به بیان ساده ، پری بیوتیک ها به عنوان غذای باکتری های خوب در معده عمل می کنند و پروبیوتیک ها از باکتری های خوبی تشکیل شده اند که به حفظ سلامت بدن و عملکرد خوب کمک می کند. غذاهای تخمیر شده نمونه ای از پروبیوتیک ها هستند. برخی از نمونه های پری بیوتیک ها عبارتند از موز ، پیاز ، سیر ، جو دوسر ، جو و غیره. به یاد داشته باشید که میکروبیوم روده در فرایندهای حیاتی از جمله هضم ، هموستاز انرژی و متابولیسم ، سنتز ویتامین ها و سایر مواد مغذی و توسعه و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی شرکت می کند.
نقش میکروبیوم در سلامتی و بیماری ها به درک علمی مفاهیم کلیدی آیورودا کمک می کند ، که پیشنهاد پاکسازی و سم زدایی دوره ای از پانکاکرما برای بهبود سلامت روده را نشان می دهد.



دیدگاهتان را بنویسید