6 راه برای بررسی سلامت روانی خود


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه و شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شدیم – به ویژه در قرنطینه و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. اکنون نسبتاً رایج است که بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال یک بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی لازم نیست بیماری روانی تشخیص داده شده داشته باشید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما در طول زندگی ما یک بیماری یا اختلال روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما (و برعکس!) قرار می گیرد. برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، ضروری است که با مغز و بهزیستی احساسی خود بررسی کنیم.

نشانه هایی که برای اولویت بندی سلامت روان خود لازم دارید

بدن شما راهی دارد تا به اصطلاح برخی از “چراغ های موتور را بررسی کنید” – راه هایی که به شما اطلاع می دهد که همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما نیاز به چرخش دارید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه نحوه عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هرکسی که تا به حال به صحبت های رادیویی ناسا در هنگام پرتاب یک سفینه فضایی گوش داده باشد ، صدای مداوم رفت و برگشت بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا عملکردی دارند” و راه اندازی آنها خوب است. “

دکتر تالی ادامه می دهد: “برای آنها احمقانه خواهد بود اگر تصور کنند که فقط به دلیل پرتاب های موفق متعدد در گذشته ، این بار نیز همه چیز همانطور که باید کار می کند.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش یک درس وجود دارد که باید توسط هر یک از ما اتخاذ شود.” “یعنی ، مهم است که به صورت دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اساسی “ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روانی خود

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روان بیشترین تأثیر را بر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان می گذارد.” در پیش ، پیشنهادات برتر وی برای چک لیست سلامت روان شماست. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از یافته های خود تهیه کنید و سپس برنامه هایی را تنظیم کنید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و کار کنید فقط در اولویت اول هنگامی که در یک زمینه پیشرفت کردید ، سایر موارد را پیگیری کنید. “

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما: «آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و در این صورت آیا من باید تلاش کنم تا منبع آن اصطکاک را برطرف کنم؟ آیا به کسانی که نزدیک ترین آنها هستم توجه کافی کرده ام؟ » این موارد را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این معیارهای رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را درجه بندی کنید

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در طول هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را در پیش بگیرم)؟ اگر خلق و خوی من دچار افت شد ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم دقیق آن را مشخص کنم ، و اگر چنین است چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟ ” اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده است ، استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. یادداشت بردار!

شماره 3 از افکار خود دیدن کنید

گفتگوی ذهنی شما اخیراً شامل چه مواردی بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، من را در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت ها متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی را برای تمرکز مجدد روی موارد مثبت انجام دهیم. ”دکتر تالی می گوید.

شماره 4 از عادات و رفتارهای خود فهرست تهیه کنید

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر تالی می پرسد. او یک مثال می زند که ممکن است با آن ارتباط داشته باشید: می خواهید لاغر و خوش اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، یک پیتزا می خورید و شاهد پخش مجدد آن هستید دوستان [we’ve been there!]. » در این مورد ، او می گوید ، رفتارهای شما با اهداف شما هماهنگ نیست – و این می تواند نشان دهنده یک سکسکه سلامت روان باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتارها فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، کرکالاکین بگیرید” اگر معمولاً به روال عادی پایبند هستید ، این امر صادق است و اخیراً “خاموش” بوده اید. این را چراغ چک موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما فوق العاده است؟ ” از دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف ، قدرت ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند-سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی ضعیف شود (یک معمای واقعی مرغ یا تخم مرغ). “آیا از برخی مسائل مزاحم پزشکی غافل شده اید زیرا” فقط وقت ندارد “؟” او می پرسد. «تعلل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را مرتب کنید. ” برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه/فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد که ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در بهزیستی روانی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما اعتقادات قوی مبتنی بر ایمان دارید ، اما هرگونه تلاش برای عملی کردن آنها را به جانبی انداخته اید؟” از دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر حضور در کلیسا/معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات اعتقادی شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. آن را به تعویق نیندازید ، فقط یک قدم کوچک را پشت سر بگذارید. این امر به حرکت بیشتر برای انجام کار منجر می شود. “

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به سبک زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را یکجا انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما بهترین توانایی را در مدیریت فصل های سخت زندگی دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید