12 عادت سالم برای کاهش وزن »شیوه زندگی سالم


اشتراک گذاری یک نگرانی است!

آیا به دنبال نکاتی در مورد عادات سالم برای کاهش سریع وزن هستید؟ این مقاله نگاهی دقیق تر به عادات سالمی دارد که اکثر افراد موفق از آن پیروی می کنند و نکاتی را در مورد انتخاب های سالم به شما ارائه می دهد.

خوردن حبوبات و غلات ایده خوبی است. آنها معمولاً کالری کمتری دارند و منابع عالی فیبر هستند که به تمیز نگه داشتن دستگاه گوارش کمک می کند.

غلات کامل مانند جو و جو نیز می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. جو دوسر و جو همچنین می توانند در پخت استفاده شوند تا جایگزینی سالم تر از دستور العمل های غنی از شکر را به شما ارائه دهند.

پس از خواندن این مقاله ، خواهید فهمید که چرا رعایت رژیم غذایی سالم برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مدت ضروری است.

عادات کاهش وزن سالم

1. صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید

خوردن صبحانه با پروتئین بالا می تواند یکی از عاقلانه ترین کارهایی باشد که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید. این به شما این امکان را می دهد که در تمام طول روز در موقعیتی باشید که انرژی داشته باشید.

نه تنها این ، به شما این امکان را می دهد که انرژی خود را برای ادامه ناهار بدون گرسنگی داشته باشید ، و این می تواند هنگام گردش در پارک یا فقط دویدن در هنگام انجام وظایف بسیار ارزشمند باشد.

برای پیدا کردن بهترین مکان برای خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا برای کاهش وزن ، تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی به اطراف نگاه کنید. حتی ممکن است یک رستوران پیدا کنید که یک وعده صبحانه پروتئینی عالی را سرو می کند!

پروتئین به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. برخی غذاها بهتر از بقیه در وعده های غذایی شما قرار می گیرند. گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی ، لوبیا ، آجیل و تخم مرغ پروتئین خوبی برای خوردن هستند.

اگر کمی گوشت یا مرغ بدون چربی به وعده غذایی خود اضافه می کنید ، حتما مرغ را تفت دهید یا بخارپز کرده یا خوب بپزید تا هنگام خوردن هیچ تکه ای وجود نداشته باشد.

وقتی شروع به خوردن صبحانه ای با پروتئین بالا می کنید ، مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب می نوشید. این به حذف تمام مواد مغذی که می توانند باعث افزایش وزن شوند کمک می کند.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

آب جزء ضروری رژیم غذایی سالم و بهترین راه برای کاهش وزن است ، اما نه همه آبهای قدیمی. نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش وزن ایده خوبی است و فواید زیادی دارد که در هیچ نوع رژیم غذایی دیگری مشاهده نخواهید کرد.

اولا ، شما آنقدر انرژی خواهید داشت که اصلا حوصله دویدن در باشگاه را ندارید و ده سال جوانتر از خودتان به نظر خواهید رسید. حتی نمی توانم به شما بگویم چقدر این احساس فوق العاده است.

نوشیدن آب قبل از ورزش استقامت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند ، زیرا کم آبی می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد. نوشیدن آب بعد از ورزش می تواند متابولیسم شما را تسریع کند.

به جای جایگزینی جوش شیرین با نوشابه ، در هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. آب دارای غلظت بالایی از الکترولیت ها است که عملکرد مناسب کل بدن را حفظ کرده و همچنین به کاهش تجمع چربی در بدن شما کمک می کند.

البته همه اینها بهایی دارد ، اما هیچ راهی گرانتر از نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش وزن وجود ندارد. نوشیدن آب ضروری است ، بنابراین بیرون بروید و قبل از هر وعده غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید. انجام این کار بسیار آسان است و در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

3. یک شب بخوابید

خواب شبانه یک عادت ساده اما م effectiveثر است که هرکسی می تواند انجام دهد. بهترین چیز در مورد خواب این است که در طول روز آرامش بیشتری داشته باشید و استرس نداشته باشید.

استرس یکی از عوامل اصلی افزایش وزن است زیرا باعث کند شدن بدن و کندتر شدن انرژی بدن می شود و در نتیجه غذا و کالری کمتری با سرعت کمتری نسبت به بدن ایجاد می شود.

وقتی شب می خوابید ، بدن شما زمان دارد تا از فعالیت های روزانه بهبود یابد و برای روز بعد بهبود یابد.

برای کاهش وزن می توانید شب را بخوابید ، زیرا وقتی بعد از یک روز فعالیت طولانی از خواب بیدار می شوید ، همچنان احساس خستگی و سرشار از انرژی می کنید.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما به شما کمک می کند تا آن وزن را به طور دائمی حفظ کنید.

4. میان وعده بادام بخورید

خوردن بادام یک عادت ساده و م lossثر در کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد و مغذی است. اگر به دنبال یک برنامه کاهش وزن آسان و سریع هستید ، این غذای رژیمی ایده آل است.

رژیم بادام فواید زیادی دارد و یکی از فواید آن کم کالری بودن است که بدن شما برای عملکرد سالم به آن نیاز دارد. همچنین ، فیبر زیاد به شما کمک می کند تا مدفوع منظم داشته باشید ، که از یبوست جلوگیری می کند. بادام همچنین سرشار از پروتئین ، ویتامین B ، منیزیم ، روی و موارد دیگر است.

بادام در طول روز شما را سیر نگه می دارد. شما می توانید هر زمان که بخواهید غذا بخورید. همچنین برای کسانی که به دنبال رژیم کم چربی هستند یک غذای رژیمی عالی است. این در هر فروشگاه و سوپر مارکت موجود است.

5. از خوردن دیر غذا خودداری کنید

وقتی خسته هستید به راحتی می توانید تنبل باشید. اگر وسوسه خوردن یک وعده غذایی بزرگ در شب هستید ، نباید خیلی دیر غذا بخورید. دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از خوردن غذا در اواخر شب اجتناب کنید و در اینجا تنها چند مثال وجود دارد.

اولین دلیل این است که شما احتمالاً در یک شب بیشتر از آنچه معمول در یک هفته اضافه می کنید وزن اضافه می کنید. این به این دلیل است که هنگام خواب بدن شما به اندازه کالری نمی سوزاند. همچنین ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخوشایند مانند گرفتگی شکم ، تاری دید و آپنه خواب را تجربه کنید.

دلیل دیگر این است که قبل از بیدار شدن از خواب زمان خواب خود را افزایش می دهید. بنابراین ، شما همان مقدار انرژی را که در طول روز دریافت می کنید ، دریافت نخواهید کرد.

همچنین ممکن است در صبح احساس ضعف شدید کنید. به یاد داشته باشید که شما یک موجود فیزیکی هستید و اگر احساس می کنید به دلیل خستگی نمی توانید بخوابید ، ممکن است در خطر حمله قلبی یا حتی سکته مغزی باشید.

6. به طور منظم ورزش کنید

برای کاهش وزن ، باید با ورزش منظم شروع کنید. بسیاری از افراد تمایلی به ورزش ندارند و نمی دانند چرا وزن خود را کاهش نمی دهند.

اگر تمرینات قلبی عروقی را به طور مداوم انجام دهید به کاهش وزن کمک می کند. بهترین راه برای کاهش وزن داشتن یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی سالم و ورزش مکرر است.

رژیم غذایی سالم و ورزش را برای سوزاندن کالری بیشتر در نظر بگیرید. این افزایش متابولیسم همچنین به شما احساس سیری طولانی تری می دهد ، بنابراین زیاد غذا نخورید ، که به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

7. وعده های غذایی منظم بخورید

برای کاهش وزن ، باید وعده های غذایی منظم بخورید تا بدن شما بتواند تغذیه کافی برای چربی سوزی موثر را دریافت کند. همچنین اگر وعده های غذایی منظم بخورید احساس طراوت و آرامش خواهید کرد زیرا این کار انرژی کافی را برای بدن شما تامین می کند. ورزش منظم در کنار وعده های غذایی منظم نیز به کاهش وزن کمک می کند.

شما باید مطمئن شوید که غذای شما تازه و سالم است. اگر به اندازه ورزش و هوای تازه در زندگی ورزش کنید ، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

اگر سعی کنید غذاهای معمولی را به درستی بخورید می توانید وزن خود را کاهش دهید. برای داشتن وزن سالم و متعادل باید رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

اگر همه این جنبه ها را رعایت کنید ، می توانید مطمئن باشید که با سرعت آسان وزن خود را کاهش می دهید. به خاطر داشته باشید که بدن خود را همیشه آرام و شاداب نگه دارید تا بهترین نتیجه را از تلاش های خود برای کاهش وزن بدست آورید.

8. عادات غذایی خود را ارزیابی کنید

ممکن است آگهی ها یا تبلیغات را دیده باشید و متوجه شده باشید که هنگام ارزیابی عادات غذایی خود برای کاهش وزن ، باید به نکات خاصی توجه کنید.

وقتی عادات غذایی خود را ارزیابی می کنید ، ممکن است متوجه شوید که چیزهای خاصی برای تغییر در خود دارید.

شما باید بیاموزید که بدانید کدام غذاها در این دسته قرار می گیرند و کدام ها نه. همچنین می توانید از مصرف هرگونه غذایی که بسیار فرآوری شده است خودداری کنید. غذاهای بی ارزش بسیار خوشمزه وجود دارد و اگر می توانید آنها را بخورید ، بروید و این کار را انجام دهید.

با این حال ، شما باید از خوردن زیاد آنها اجتناب کنید ، در غیر این صورت وزن شما افزایش می یابد.

9. بعد از شام غذا نخورید

اگر رژیم دارید و بعد از شام غذا می خورید ، باید بدانید چگونه کالری را محدود کنید. مهم است که کالری را بعد از شام محدود کنید زیرا این زمانی است که بدن شما گرسنه نیست این کالری ها را آزاد می کند.

در این مرحله شما نمی خواهید کالری خالی در معده داشته باشید ، زیرا بعداً گرسنه خواهید شد. مطمئن شوید که در طول روز از لقمه های کوچک و سالم استفاده می کنید.

به آرامی غذا بخورید ، هر لقمه را بجوید و از طعم غذایی که می خورید لذت ببرید. سعی کنید در طول روز لقمه های کوچک بخورید و شبها میان وعده نخورید. مدام بعد از شام غذا نخورید.

10. هرگز گرسنه به خرید نروید

هنگام رژیم گرفتن ، هرگز برای کاهش وزن گرسنه نباشید.

وقتی گرسنه می شوید ، باعث می شوید بدن شما از ذخایر چربی خود برای حفظ غذای دریافتی خود استفاده کند ، به این معنی که تمام مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن برای عملکرد را مصرف می کند.

این یک راه مطمئن برای افزایش وزن و ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی است. تنها دلیلی که مردم هرگز گرسنه نمی مانند این است که می دانند چگونه غذای مناسبی را برای خوردن انتخاب کنند که به آنها انرژی لازم برای گذراندن روز را بدهد.

برای انتخاب غذای مناسب برای خوردن ، باید یاد بگیرید که چه چیزی را در دهان خود قرار دهید. دریابید بدن شما به چه مقدار کالری در روز نیاز دارد.

این یک راه آسان برای تنظیم رژیم غذایی است بنابراین هرگز گرسنه نخواهید بود. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات و همچنین گوشت بدون چربی و غلات کامل را فراموش نکنید.

11. از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید

از خوردن یک کیلو شکلات یا یک بطری نوشابه بزرگ در هر شب خودداری کنید. اگرچه یک پوند شکلات به اندازه نوشابه کالری دارد ، اما به احتمال زیاد چربی بدن شما را افزایش می دهد. همین امر در مورد غذاهای شیرین اضافی نیز صدق می کند.

شما باید از غذاهایی که قند بالایی دارند اجتناب کنید. همیشه بهتر است در صورت امکان تولید خام را انتخاب کنید. مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهد که در میوه ها و سبزیجاتی که به طور معمول می خورید پیدا نمی کنید. بهتر است تا آنجا که ممکن است محصولات خام بخورید.

اگر محصولات خام را به اندازه کافی مصرف می کنید ، بدن شما می تواند بیشتر قند خود را به جای ذخیره آن به عنوان چربی به انرژی تبدیل کند.

12. بستگی به کربوهیدرات ها دارد

خوردن کربوهیدرات های سالم بیشتر نیز یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. کربوهیدرات موجود در میوه ها ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار نمونه های خوبی از کربوهیدرات های سالم هستند.

این غذاها حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند که به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اگر این غذاها را به طور منظم بخورید ، خیلی سریع شروع به کاهش وزن می کنید.

کلمات پایانی من

اگر این عادت های سالم را به طور مداوم دنبال کنید ، می تواند مثر واقع شود.

در مورد کاهش وزن هیچ گلوله جادویی وجود ندارد ، بنابراین باید آماده فداکاری باشید.

با این حال ، اگر از همه این عادات سالم لذت نمی برید ، احتمالاً ایده خوبی است که برخی از آنها را به عنوان مبتدی امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید