گزارش شده است که آمازون فروشندگان را از کار انداخته و نتایج جستجو را جعل کرده است


بر اساس تحقیقات جدید ، آمازون محصولات فروشندگان شخص ثالث خود را تقلب کرد و نتایج جستجو را تطبیق داد تا محصولات خود را ترجیح دهد.

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که کمپین ضربه ای و دستکاری در بخش هند آمازون با تأیید مدیران سطح بالا مستقر در ایالات متحده رخ داد.

طبق یک سند 2016 که توسط خروجی دیده می شود ، کارکنان آمازون داده های فروش و جستجو را برای شناسایی “مارک های مرجع” که شرکت آن را تکرار کرده و فروخته است ، ردیابی کردند.

این گزارش به ادعایی که سالها منتقدان و برخی فروشندگان شخص ثالث مطرح کرده اند ، معتقد است: آمازون از حجم بی سابقه ای از داده های فروش خود که به عنوان برترین سایت تجارت الکترونیک جهان جمع آوری می کند برای تصمیم گیری در مورد محصولاتی که تحت برچسب های خود تولید می کند ، استفاده می کند. مانند Amazon Basics.

اما این شرکت مدتهاست چنین اتهاماتی را رد کرده است. جف بزوس بنیانگذار سال گذشته در کنگره گفت سوگند یاد کرد که غول تجارت الکترونیک قانونی دارد که کارکنانش را از استفاده از داده های فروشندگان شخص ثالث برای کمک به مشاغل خصوصی خود منع می کند.

بزوس ، که در آن زمان مدیرعامل آمازون بود اما از آن زمان کناره گیری کرده است ، می گوید: “اگر متوجه می شدیم کسی نقض کرده است ، اقدام می کنیم.”

اما اسناد داخلی رویترز نشان می دهد که دستکاری نتایج جستجو به نفع محصولات خود آمازون و همچنین کپی کردن کالاهای فروشندگان دیگر ، بخشی از یک استراتژی رسمی و مخفیانه در عملیات آمازون در هند بوده است. اسناد همچنین نشان می دهد که دو مدیر آمازون استراتژی هند را مورد بازبینی قرار داده اند – معاونان ارشد رئیس جمهور دیه گو پیاسنتینی ، که از آن زمان این شرکت را ترک کرده است و راسل گراندینتی ، که در حال حاضر تجارت بین المللی آمازون را اداره می کند.

سخنگوی آمازون در بیانیه ای برای The Post گزارش رویترز را تکذیب کرد.

سخنگو گفت: “از آنجا که رویترز اسناد یا منشأ آنها را با ما به اشتراک نگذاشته است ، ما نمی توانیم صحت یا عدم صحت اطلاعات و ادعاهای گفته شده را تأیید کنیم.” “ما معتقدیم که این ادعاها در واقع نادرست و غیرقابل اثبات است.”

جف بزوس ، بنیانگذار و مدیرعامل وقت آمازون در جریان شهادت کنگره در سال گذشته گفت که این شرکت از داده های فروشندگان شخص ثالث برای کمک به مشاغل خصوصی خود استفاده نمی کند.
گتی ایماژ
جف بزوس
این افشاگری ها می تواند به تنظیم کننده های ضد تراست در ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و هند ، که همگی در حال تحقیق درباره آمازون به دلیل استفاده از اندازه آن برای رقابت در رقابت هستند ، کمک کند.
گتی ایماژ

این سخنگو به سوالی درباره اینکه آیا گزارش رویترز نشان می دهد بزوس کنگره را گمراه کرده است پاسخ نداد. در این گزارش گفته نشده که بزوس از استراتژی هند آگاه است.

این افشاگری ها می تواند به مقررات ضد انحصاری در ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و هند ، که همگی در حال تحقیق درباره این شرکت به دلیل استفاده از اندازه آن برای رقابت در رقابت هستند ، کمک کند.

در ایالات متحده ، لینا خان ، رئیس کمیسیون تجارت فدرال در مقاله ای در سال 2017 نوشت که تجارت با نام تجاری خصوصی آمازون نگرانی های رقابتی را افزایش می دهد.

“این فروشندگان شخص ثالث هستند که هنگام معرفی محصولات جدید هزینه ها و عدم قطعیت های اولیه را متحمل می شوند. فقط با تشخیص آنها ، آمازون فقط زمانی می تواند محصولات خود را بفروشد که موفقیت آنها آزمایش شود. ” “پیامدهای ضد رقابت در اینجا واضح به نظر می رسد.”

آمازون به نوبه خود از خان خواسته است که خود را از هرگونه تحقیق درباره این شرکت منصرف کند زیرا در گذشته در مورد آن نقد کرده است.

با سیم های پست

دیدگاهتان را بنویسید