چگونه می توانم نوشیدن را ترک کنم وقتی دوستانم همیشه می خواهند


در حالی که الکل است بیشترین سوء مصرف مواد در ایالات متحده ، فرهنگ ما کمتر روی مشروب متمرکز است. اگرچه این واقعیت به راحتی توسط اکثر مردم قابل درک است ، اما تعداد کمی از آنها از این واقعیت آگاه هستند 95000 کشته هر سال از سال 2011 تا 2015 به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی رخ می دهد.

استفاده از الکل در مفاهیم معاشرت ، بیرون رفتن و غیره رایج است. اگرچه این درست است که همه به ضرر دیگران یا خودشان مشروب نمی نوشند ، اما اگر قبل از دیر وقت ترک نکنید ، حتی مشروبات الکلی نیز می تواند شما را دچار مشکل کند!

اگرچه بسیاری از مردم تصور می کنند که تفریح ​​یا استراحت بدون الکل غیرممکن است ، اما متخصصان ما معتقدند که می توان در خانه استراحت کرد یا از فعالیت های اجتماعی با دوستان بدون الکل لذت برد. اگر می خواهید یک سبک زندگی سالم داشته باشید ، آموزش خود در مورد اعتیاد به الکل و نحوه ترک نوشیدن اجتماعی بسیار مهم است.

صرف نظر از اینکه یک فعالیت اجتماعی پذیرفته شده است ، نوشیدن یکی از رایج ترین راه ها برای مقابله با استرس ، مشکلات خواب و اضطراب است. با این حال ، در واقعیت ، الکل کمک چندانی به کاهش چنین شرایط سلامتی نمی کند. در عوض ، آنها را در دراز مدت بدتر می کند. حتی نوشیدن متوسط ​​می تواند باعث ایجاد احساس مه آلود ، زشت و خماری شود. هرچه الکل بیشتری مصرف کنید ، بیشتر با مشکلات سلامتی مانند:

  • درگیری با عزیزان
  • بهبود تحریک ، افسردگی یا اضطراب
  • مشکل در تمرکز
  • مشکلات حافظه
  • مشکلات مالی
  • افزایش اختلالات خواب
  • مشکلات گوارشی

با شروع چنین مشکلات ناخواسته ای که زندگی روزمره شما را تهدید می کند ، ممکن است برنامه ای برای استراحت از الکل یا پایان تماس داشته باشید. خط راهنمای اعتیاد به الکلاین که آیا می خواهید نوشیدن را کاهش دهید یا استراحت نامحدود داشته باشید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از مشاجرات غیر ضروری مربوط به الکل جلوگیری کنید.

با دوستان خود صادق باشید

دوستان

به خاطر داشته باشید که در حال کاهش یا اجتناب از مصرف الکل هستید. این کاملاً به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید این مورد را با چه کسی به اشتراک بگذارید. هر چه که باشد ، شما مجبور نیستید تصمیم خود را توجیه کنید که آنها دوست دارند یا نه. همه ما در زندگی خود انتخاب های خاصی را انجام می دهیم و نیازی به توضیح آن نداریم.

اگر فکر می کنید که دوستان شما به اندازه کافی از شما حمایت می کنند و از تصمیم شما استقبال می کنند ، با آنها گفتگوی روشن داشته باشید. به آنها اطلاع دهید که تصمیم گرفته اید نوشیدن را کنار بگذارید و از آنها بخواهید در این سفر به شما کمک کنند. اگر دوست دارید هوشیار باشید یا کسانی که می توانند شما را متوقف کنند بسیار خوب است اگر فقط یک نوشیدنی میل کنید. یا ، شما هنوز هم می توانید با همان گروه بیرون بروید ، اما نه در کافه ها. علاوه بر این ، می توانید از فعالیت های مشابه مانند تماشای فیلم یا بازی با کارت ، اما بدون الکل لذت ببرید.

به احتمال زیاد ، حمایت و انگیزه خوبی از دوستان دریافت خواهید کرد. بسیار بهتر ، برخی از دوستان شما ممکن است مانند شما ترک نوشیدن و هوشیار ماندن را در نظر بگیرند.

آنقدر قوی باشید که واکنش های مردم را تحمل کنید

واکنش های مردم

هر سکه دو روی دارد. در حالی که برخی از اعضای گروه شما در تصمیم گیری از شما حمایت می کنند ، برخی از افراد با شما متفاوت یا منفی رفتار خواهند کرد. متانت شما می تواند دوستان مشروب خود را در مورد عادات زیاد نوشیدن خود هشدار دهد ، یا رفتار هوشیار شما می تواند آنها را کمی بیشتر تنش زا کند.

از واکنش های احتمالی زیر از سوی اطرافیان خود آگاه باشید تا تعجب نکنید و به راحتی با آنها برخورد کنید.

  • برخی از دوستان شما ممکن است رفتار کنند زیرا به شما کمک می کنند تا با یک نوشیدنی سرگرم شوید. برخی حتی ممکن است با گفتن “این فقط یک لیوان آبجو” شما را به نوشیدن تشویق کند.
  • ممکن است برچسب “لنگ” یا “خسته کننده” داشته باشید. برخی ممکن است شما را مسخره کنند یا مانند یک پیرمرد با شما رفتار کنند که نمی تواند یک نوشیدنی را تحمل کند.
  • ممکن است از این بابت عصبانی شوید. دوستان شما اغلب چیزهایی مانند “بیا ، این فقط یک نوشیدنی است و کمی شما را آرام می کند” می گویند.
  • برخی ممکن است از عدم تمایل شما به نوشیدن احساس ناراحتی کنند. آنها ممکن است احساس کنند که هوشیاری شما سعی در کنترل زندگی آنها دارد و شما در بحران میانسالی قرار دارید.
  • کل گروه می توانند شما را به نوشیدن تشویق کنند. آنها حتی ممکن است درخواست تیراندازی در دور خانه داشته باشند و شما را مجبور کنند به آنها بپیوندید.

هنگام تصمیم گیری برای ترک نوشیدن ، برخی تغییرات طولانی مدت وجود دارد.

  • ممکن است متوجه شوید که دوستانتان شما را به پیک نیک دعوت می کنند فقط به این دلیل که تا انتها هوشیار خواهید بود و می توانید با خیال راحت آنها را به خانه ببرید.
  • اگر دوستان شما ترجیح می دهند مشروب بخورند و شما مدام با آنها هوشیار هستید ، به عنوان یک دوست خسته کننده یا یک دوست هوشیار برچسب خواهید خورد.
  • با گذشت زمان ، شما دعوت های کوچکتری از دوستان خود را تجربه خواهید کرد ، زیرا آنها متوجه می شوند که شما هرچقدر هم که شما را متقاعد کنند سعی نخواهید کرد.

به یاد داشته باشید ، اگر کار خوبی انجام دهید ، چنین تغییراتی در پویایی دوستی شما چیز بدی نیست. ما نمی گوییم که همیشه تأثیر بدی بر حلقه دوستان شما خواهد گذاشت. همچنین امکان استقبال از شیفت ها وجود دارد. بنابراین ، دوستان شما می توانند به تصمیمات و نظرات شما در مورد چیزهای دیگر احترام بگذارند ، با توجه به میزان تلاش شما برای ترک الکل. یا ، آنها متوجه خواهند شد که صحبت کردن بدون الکل چقدر عالی است.

حتی اگر تغییرات به نفع شما اتفاق نیفتد ، نگران نباشید. می توانید گروه جدیدی از دوستان را پیدا کنید که اولویت های شما را درک می کنند ، یا می توانید به سادگی با دوستان قدیمی خود در مکان های مختلف که نوشیدنی ها سرو نمی شوند ، معاشرت کنید.

با برخی از پاسخ ها بروید به

برو دنبال جوابها

اجتناب از الکل هر بار دشوار است. در چنین مواردی ، می توانید برخی از پاسخهای درست و مستقیم را از موارد زیر بگویید:

  • امشب باید رانندگی کنم
  • الکل را کاهش می دهم
  • من در حال استراحت از الکل هستم
  • من نوشیدن را متوقف می کنم
  • من خود را برای ماراتن آینده آماده می کنم
  • من خوبم. چند وقت پیش چند نوشیدنی نوشیدم.

نوشابه بنوشید

نوشیدنی غیر الکلی

داشتن چیزی در دست می تواند برای جلوگیری از توجه غیر ضروری بسیار مفید باشد. وقتی در کافه هستید ، یک نوشابه از پیشخوان بردارید تا به آنجا برسید. اگر در خانه کسی مشروب می خورید ، یک بطری بیاورید. آن را با آب ، شیک پروتئینی یا هر چیز دیگری پر کنید. فقط با نگه داشتن آن بطری در دست خود می توانید دیگران را از اصرار به نوشیدن بازدارید.

نفوذ به جسم

وقتی مردم شما را مجبور می کنند و دیگر نمی توانید تحمل کنید ، یا وقتی وسوسه می شوید که نوشیدنی بخورید ، موضوع را عوض کنید. با کسی که با اعتیاد به الکل مشکل داشته است صحبت کنید (اگر نه ، یک مشکل خیالی ایجاد کنید). به آنها بگویید که چگونه درمانها ، داروها و مشاوره های معتبر را گذرانده است توانبخشی و اینکه او اکنون چقدر راحت و خوشحال است.

با برنامه فرار خود آماده باشید

نقشه فرار

شاید گاهی اوقات بخواهید چنین محیطی را ترک کنید ، به ویژه هنگامی که میل به نوشیدن یک یا دو لیوان را احساس می کنید. برخی از راههای سریع و آسان می تواند شما را از چنین مشکلاتی نجات دهد. چند نمونه ،

  • امشب حالم خوب نیست فکر کنم باید بخوابم.
  • من برنامه های دیگری برای امشب دارم.
  • یکی از دوستانم منتظر من است.
  • صبح یک رویداد بزرگ دارم و باید زود بیدار شوم.

اگر در مرحله بهبودی هستید و اجتناب از هراس برای شما مشکل است ، به دنبال کمک باشید. با یک فرد معتمد از خانواده یا دوستان خود تماس بگیرید یا به سادگی از یک گروه پشتیبانی در نزدیکی خود دیدن کنید.

تفریح ​​را از دست ندهید

زمان آن فرا رسیده است که اطرافیان شما را به عنوان یک فرد غیر مشروب پذیرفتن شروع کنند. با این حال ، اگر دائماً فکر می کنید که نمی توانید در هوشیاری سرگرم شوید ، می توانید در انزوا قرار بگیرید. این امر نه تنها مانع از تفریح ​​با دوستانتان می شود ، بلکه این باور شما و گروه شما را نیز تقویت می کند که نمی توانیم از الکل بدون الکل لذت ببریم.

با افراد مست اطراف خود مدارا کنید

ممکن است احساس کنید افراد مست عصبی ، مزخرف و کسل کننده هستند. با این حال ، این بارها درست نیست زیرا شما نقطه ای را از دست می دهید که آنها فکر می کنند شما نیز مانند آنها گیج (یا حداقل باید) باشید.

برای اینکه یک فرد هوشیار روی میز باشید ، باید روحیه خوبی برای دوستان مست ، خندان و بی خیال خود داشته باشید. هرگز نظر آنها را در مورد تصمیم خود برای ترک شخصاً نوشیدنی ها در نظر نگیرید. آنها فقط افکار خود را بیان می کنند و سعی نمی کنند چیزهای ناخواسته را بیرون بیاورند ، حتی اگر اینطور به نظر برسد.

هرگز تجربیات خود را فراموش نکنید

هر خروجی چیز جدیدی به شما می آموزد. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که با شخصی که باعث می شود مشروب بخورید مشاجره کنید. یا بدتر ، شما یک یا دو لیوان می نوشید.

با این حال ، هنگامی که مشروب را کنار می گذارید ، متوجه خواهید شد که شادتر هستید. یا می توانید اوقات خوشی را با دوستان خود بگذرانید و وقتی هوشیار هستید از صحبت با آنها لذت ببرید. از چنین تجربیاتی درس بگیرید زیرا آنها به شما کمک می کنند بهترین زندگی را برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید