نکات مقاله برای داشتن روحیه متعادل


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است که بدانیم افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و برآورد می شود بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نمی شوند. در مواجهه با همه گیری جهانی ، افزایش اختلالات مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند به علائم افسردگی کمک کنند ، در سراسر جهان شایع تر شده است. Lifeline اخیراً با افزایش 50 درصدی به بالاترین سطح خود در 58 سال گذشته رسیده است – این به ما نشان می دهد که در حال حاضر از نظر سلامت روانی در کجا هستیم.

من با مشکلات روحی و روانی خود روبرو هستم و این چیزی است که من بسیار مشتاق صحبت درباره آن ، حمایت از یکدیگر و رفع انگ در این زمینه هستم. در طول سفر شفا ، لیستی از شیوه ها و ابزارهای خودم را تهیه کردم که واقعاً به من کمک کردند در شرایط سخت از خودم حمایت کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم اینها نیز به شما کمک کنند.

مدیریت سطح استرس من

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (الزامی) ، 10 دقیقه ورزش تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت واقعاً استرس من را کاهش داده و روحیه ام را بالا می برد.

خوردن همه آن دلال های مهم

خلق و خوی بد را می توان با افت قند خون مرتبط دانست. اطمینان از اینکه ما کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات را با یک آهسته در هر وعده غذا می خوریم به شما کمک می کند تا سطح قند خون خود را متعادل کرده و از خلق و خوی پایدار حمایت کنید. توجه داشته باشید ، از مصرف قندها / کربوهیدرات های تصفیه شده آگاه باشید ، زیرا این می تواند باعث افت قند خون شود که بر روحیه تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید سالم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

از مشروبات الکلی آگاه است

جامعه من می داند که من در تعادل هستم ، به این معنی که من می خواهم از الکل با احتیاط و اعتدال استفاده کنم. شراب فرانسوی و کوکتل جین بازدیدهای من هستند. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند تأثیر افسرده کننده ای داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. مهم است که به نحوه واکنش خود نسبت به الکل توجه کنید و عادات خود را بر این اساس تنظیم کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیزی بیشتر از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا در اقیانوس

هر بار روحیه ام را بالا می برد! از طرف دیگر ، پیاده روی در هوای تازه روحیه شما را بالا می برد.

محدودیت های شبکه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که سیل اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز ما و بنابراین خلق و خوی تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا بتوانیم احساس آرامش و آرامش کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را تا سال 2030 خاموش کنم. من حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف کردم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و عزیزان

این همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، مهم است که بگوییم گفتن “نه” به ترتیبات اجتماعی وقتی احساس خستگی یا غرق شدن می کنم ، اشکالی ندارد.

به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، پشتیبانی در دسترس است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و این پشتیبانی همیشه در کنار شماست. در صورت بروز افکار مضر ، از شما دعوت می کنیم تا در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) تماس بگیرید و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و از متخصصان کمک بگیرید. این برای شما عشق و مراقبت زیادی ارسال می کند.

منابع:

سیدیکی MJ ، صالح MSM ، Basharudin SNBB و غیره زعفران (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Farm Bioalied Scienceدر سال 2018 ؛ 10 (4): 173-180.

Acksexon PA، Forster ،، Khan J، Pushie C، Dubreil S، Gaudu D، Moras B، Purtau L، offofre F، Weiss C، Bertrand K، Abrous X، Vauzur D، Brosaud J، Corkaf JB، Capuron L، Kennedy D .O تأثیر مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به استرس روانی اجتماعی در بزرگسالان سالم: گروه تصادفی ، دوسوکور ، موازی ، کارآزمایی بالینی. Front Nutr. 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایعدرباره ژنووا: ارزیابی سلامت جهانی. (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، ناتوانی عملکردی ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J تأثیر بی نظمی. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید