فواید پتاسیم و نحوه ورود بیشتر به رژیم غذایی


پتاسیم یکی از مواد معدنی است که بدن ما را هدایت می کند.

پتاسیم یک الکترولیت است و نقش مهمی در عملکرد عصب ، ضربان قلب ، انقباض ماهیچه ها و فرایندهای مختلف سلولی دارد.

در پایان روز ، اگر این مقاله را می خوانید ، حداقل مقداری پتاسیم دارید که وظیفه خود را در بدن شما انجام می دهد.

با این حال ، وجود پتاسیم به این معنی نیست که شما به اندازه کافی دارید!

اگرچه پتاسیم در غذاهای طبیعی مانند موز ، سبزیجات چلیپایی ، قارچ و سیب زمینی (حتی شیرینی ها) وجود دارد ، اما ممکن است کمبود پتاسیم داشته باشید. کمبود پتاسیم باعث ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی می شود و با علائم ناخوشایندی مانند تهوع و استفراغ ، یبوست ، ضربان نامنظم قلب ، خستگی حاد ، گرفتگی عضلات ، گرفتگی و ضعف همراه است.

اگر هر کدام از این علائم را دارید و فکر می کنید ممکن است کمبود پتاسیم داشته باشید ، نباید تعجب کنید. برخی از آزمایشات ممکن است به شما بگویند که به موارد بیشتری نیاز دارید.

اگر کمبود دارید ، راههای طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید میزان پتاسیم را در بدن خود افزایش دهید.

البته ، روش واضح برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی ، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات اطمینان حاصل کنید. سعی کنید هر وعده غذایی بخورید ، و باید خوب باشید.

اما ممکن است بخواهید مطمئن شوید که از پتاسیم کافی از غذاهای طبیعی استفاده می کنید. بیایید به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم تا درک کنیم که برای دریافت مقدار کافی پتاسیم به چه مقدار غذای طبیعی نیاز داریم.

به طور کلی پذیرفته شده است که یک فرد بالغ باید روزانه حدود 4000 میلی گرم پتاسیم (کم و بیش برای اندازه ، جنسیت و نیازهای ویژه) از منابع غذایی بخورد. کلینیک مایو می گوید:

  • 1 سیب زمینی حاوی 844 میلی گرم است
  • 1 فنجان اسفناج حاوی 838 میلی گرم است
  • 1 فنجان لوبیا حاوی 713 میلی گرم است
  • 1 قسمت کوچک و متوسط ​​هندوانه حاوی 560 میلی گرم است
  • 1 فنجان ماست حاوی 531 میلی گرم است.

کلینیک مایو همچنین به معنای جوانه بروکسل ، خربزه ، شیر ، آب پرتقال و کشمش است ، زیرا آنها سرشار از پتاسیم هستند.

اما به یاد داشته باشید ، شما حتی می توانید پتاسیم را در مقادیر کمتری در غذاهای مختلف پیدا کنید. کمی پتاسیم اینجا و آنجا می تواند مقدار زیادی در طول روز اضافه کند!

با این حال ، شما ممکن است به هر دلیلی کمبود پتاسیم داشته باشید. این لزوما به این معنا نیست که شما در حال خوردن اشتباه هستید.

البته تشخیص کمبود پتاسیم بدون کمک پزشکی دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید. اگر متوجه شدید که مقدار کمی از این ماده معدنی گرانبها دارید ، مکمل گزینه دیگری است.

مکمل پتاسیم

بسیاری از مکمل های پتاسیم با کیفیت بالا در اینترنت موجود است ، و ما محصولات خاصی داریم که امروز توصیه می کنیم.

هر یک از موارد زیر می تواند پتاسیم مورد نیاز شما را تأمین کند. مطمئن شوید که محصولی را که مناسب نیازهای شماست بخوانید و انتخاب کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر با پزشک مشورت کنید.

مهم نیست چقدر پتاسیم دریافت می کنید ، امیدواریم برای نیازهای منحصر به فرد خود به سطوح سالم در بدن خود برسید. موفق باشید!



دیدگاهتان را بنویسید