طرز تهیه فارو (نکات و دستور العمل ها)


یاد بگیرید چگونه به راحتی فارو را روی اجاق گاز بپزید تا به دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کنید. درست کردن این غلات باستانی سالم و مغذی آسان است وقتی بدانید چطور!

تصویر بالا از فرارو پخته شده در یک بشقاب بزرگ

اگر قبلاً فررو درست نکرده‌اید، اجازه دهید روند گام به گام را با شما آشنا کنم. اسپویلر؛ به آسانی پختن برنج است!

این دانه خوشمزه شبیه جو است اما متراکم تر و کمتر جویدنی است. این یک افزودنی عالی برای سوپ و خورش سالاد است. یا آن را به عنوان یک غذای جانبی به عنوان بخشی از یک وعده عصرانه سرو کنید.

بیاموزید که چگونه فورو را هر بار برای یک لقمه خوشمزه که برای آماده سازی غذا عالی است بپزید.

حتما پست های من در مورد طرز پخت کینوا و طرز پخت عدس را ببینید.

چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت!

  • درست: فارو یک لوبیا بسیار مغذی است. سرشار از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین های B است و همچنین چربی بسیار کمی دارد.
  • ساده و آسان: شما فقط به فارو و مقداری آب نیاز دارید و آماده رفتن هستید! پخت و پز آن هیچ چیز پیچیده ای ندارد.
  • حرکت رو به جلو: فاروی پخته شده برای تهیه غذاهای هفتگی عالی است و برای فریزر نیز مناسب است.
فرارو در بشقاب پخت

فرارو مواد پخت و پز

  • اب: آب لوله کشی معمولی برای این دستور غذا مناسب است. اگر دوست دارید، می توانید به جای آن از آب سبزیجات یا مرغ برای طعم بیشتر استفاده کنید.
  • امیر: می توانید از مروارید، نیمه مروارید یا فاررو کامل استفاده کنید. زمان پخت بسته به نوع فارویی که استفاده می کنید متفاوت است. farro piccolo (einkorn)، farro medio (emmer) و farro grande (املا) وجود دارد. Emmer چیزی است که اغلب در ایالات متحده فروخته می شود، سخت تر از دانه از einkorn است و اغلب با املا اشتباه گرفته می شود.
  • گیاهان تازه یا ادویه جات: در صورت تمایل می توانید جعفری تازه خرد شده را برای تزئین یا سایر ادویه های خشک اضافه کنید.
فارو خشک در یک شیشه

طرز پخت فارو

  • قبل از پختن فارو را زیر آب سرد در یک صافی مشبک بشویید.
  • یک قابلمه متوسط ​​را با نصف آب پر کنید و بگذارید بجوشد. فارو را اضافه کنید، حرارت را به حرارت متوسط ​​کاهش دهید و بجوشانید تا نرم و جویدنی شود، اما هنوز یک لقمه آلدنت داشته باشد – برای فرو پر مروارید، 15 تا 20 دقیقه. 20 تا 30 دقیقه در مورد فارو نیم مروارید. حداکثر 40 دقیقه برای یک فارو کامل.
  • آبکش کنید، با چنگال پف کنید، سپس روی یک بشقاب یا بشقاب بزرگ پهن کنید تا خنک و خشک شود، 20 دقیقه. این امر از ادامه بخار دادن آن جلوگیری می کند و آن را نرم می کند.
  • با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید یا در دستور غذای دلخواه خود استفاده کنید.
تصاویری از مراحل پخت فرارو روی اجاق گاز

آیا می توانید این کار را زود انجام دهید؟

پس از پخته شدن و خنک شدن آن، آن را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. تا 5 روز خوب می ماند و می توان آن را مستقیماً در یخچال استفاده کرد. استفاده از این روش برای افزودن به سالاد بسیار خوب است.

آیا می توانید farro را فریز کنید؟

می توانید حبوبات را هم فریز کنید. جامد را روی یک ورقه پخت فریز کنید و سپس به یک کاسه منتقل کنید. آنها تا دو ماه خوب می مانند و می توان آنها را در دمای اتاق ذوب کرد یا به صورت منجمد در سوپ و خورش اضافه کرد.

آیا می توانید دستور غذا را دو برابر کنید؟

اگر می خواهید چند بار در طول هفته از فارو لذت ببرید، می توانید به راحتی دستور غذا را دو برابر کنید. نسبت آب به فرروی خشک 1:2 است، بنابراین برای 2 فنجان فاروی خشک از 4 فنجان آب استفاده کنید. یک فنجان فارو دو و نیم فنجان پخته شده و 4 عدد سرو می کند.

نمای نزدیک از farro پخته شده در بشقاب

چگونه از farro استفاده می کنید؟

این یک جایگزین عالی برای سایر غلات محبوب مانند برنج، کینوآ، گندم سیاه، جو و غیره است. می‌توانید فارو را به کاسه‌های غلات اضافه کنید، از آن در سوپ یا خورش استفاده کنید، آن را با سرخ کردنی سرو کنید، به جای برنج یا کینوآ سالاد دلچسب درست کنید یا به‌عنوان غذای جانبی به جای برنج از آن استفاده کنید. سالاد فتا هندوانه را حتما با فرارو امتحان کنید.

آیا فارو فاقد گلوتن است؟

فارو نوعی گندم است بنابراین فاقد گلوتن نیست. گلوتن آن بسیار کم است، بنابراین افراد با عدم تحمل خفیف می توانند آن را تحمل کنند.

فواید فارو برای سلامتی

فارو منبع عالی فیبر، آهن، پروتئین، روی، منیزیم، ویتامین B3 و سایر مواد مغذی است. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین ها و پلی فنول ها است. غلات کامل قدیمی نیز جایگزینی عالی برای غلات تصفیه شده هستند و به راحتی می توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند. طعم آجیلی خوشمزه و بافت جویدنی دارد.

فرو پخته شده در بشقاب سرو می شود

نکاتی از آشپزخانه نیلی

یادداشت ها و نکات دستور غذا

  • را بشوییدخوب farro قبل از پخت و پز در زیر آب جاری سرد.
  • نیازی به خیس کردن فارو قبل از پختن آن نیست.
  • فارو را به آب در حال جوش اضافه کنید، نه آب سرد، تا به طور یکنواخت بپزد و در نهایت نرم و لطیف نشود. به این روش ماکارونی یا روش برنج می گویند.
  • قبل از آبکش کردن فارو را بچشید. باید نرم و جویدنی باشد اما هنوز کمی لقمه داشته باشد.

نکات بیشتر آشپزخانه

طرز پخت فارو

یاد بگیرید چگونه به راحتی فارو را روی اجاق گاز بپزید تا به دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کنید. درست کردن این غلات باستانی سالم و مغذی آسان است وقتی بدانید چطور!

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

زمان آماده سازی 2 دقایق

زمان پخت و پز 20 دقایق

زمان خشک شدن 20 دقایق

کل زمان 42 دقایق

سهمیه ها 4 سهمیه ها

کالری 176کالری

نویسنده نلی هاوارد | خوشمزه با سلامتی ملاقات می کند
  • یک قابلمه متوسط ​​را با نصف آب پر کنید و بگذارید بجوشد. فارو را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بجوشانید تا لقمه های نرم، جویدنی، اما هنوز هم آل دنته شوند — 15 تا 20 دقیقه برای فرروی درخشان. 20 تا 30 دقیقه در مورد فارو نیم مروارید. حداکثر 40 دقیقه برای یک فارو کامل.

  • آبکش کنید، با چنگال پف کنید، سپس روی یک بشقاب یا بشقاب بزرگ پهن کنید تا خنک و خشک شود، 20 دقیقه. این امر از ادامه بخار دادن آن جلوگیری می کند و آن را نرم می کند.

  • قبل از پخت و پز در زیر آب جاری سرد، چاه را بشویید.
  • فارو را به آب در حال جوش اضافه کنید نه آب سرد تا یکنواخت بپزد.
  • قبل از آبکش کردن فارو را بچشید. باید نرم و جویدنی باشد اما هنوز کمی لقمه داشته باشد.

کالری: 176کالری | کربوهیدرات ها: 39g | پروتئین: 5g | چربی: 1g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی اشباع نشده: 1g | چربی های تک غیر اشباع: 1g | سدیم: 10میلی گرم | پتاسیم: 140میلی گرم | اساسی: 8g | قند: 1g | ویتامین A: 11IU | کلسیم: 18میلی گرم | اهن: 1میلی گرم

یک مسیر عناصر

ظرف ها آمریکایی

کلمه کلیدی طرز تهیه فارو، فررو اجاق گاز، فارو چیست

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

هنگام ارسال عکس از دستور پخت خود از هشتگ #DeliciousMeetsHealthy استفاده کنید و حتما @deliciousmeetshealthy را در اینستاگرام دنبال کنید!

آشنایی با نویسنده: نیل | خوشمزه با سلامتی ملاقات می کند

به آشپزخانه من خوش آمدید! من نلی هاوارد و وبلاگ نویس مواد غذایی پشت Delicious Meets Healthy هستم. من در سال 2014 در حالی که در حسابداری عمومی کار می کردم، Delicious Meets Healthy را شروع کردم. در حالی که هر کاری که در محل کار انجام می‌دادم بسیار تحلیلی و مبتنی بر جزئیات بود، اما از آشپزی لذت می‌بردم زیرا از خلاقیتم استفاده می‌کردم و طعم‌ها و بافت‌های مختلف غذاها را آزمایش می‌کردم.



رژیم لاغری سریع