خروج از باران های موسمی: سلامت خود را بهبود بخشید


عقب نشینی موسمی – موسم فصل موسم است که همه چیزهایی که در تابستان جمع شده اند باید تمیز شوند. هنگامی که طبیعت تصمیم می گیرد زمین را از باران پاک کند ، تغییری در اطراف ایجاد می شود و آیورودا توصیه می کند که تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی به تدریج طی دو هفته انجام شود. سبک زندگی قدیمی را به آرامی رها کرده و روش جدید را بپذیرید. Monsoon Retreat’s بهترین مکان برای گذراندن وقت در موسمی است. اگر می خواهید سلامتی خود را بهبود بخشید و از بیماری ها جلوگیری کنید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با تغییرات فصلی با تغذیه مناسب ، تغذیه ، درمان آیورودا و کناره گیری از Chateau Ayurveda Yoga سازگار شوید.

بهترین روش های درمانی آیورودا برای ترک موسم بارندگی

انجام درمانهای آیورودا در طول موسم بارندگی بسیار ترجیح داده می شود زیرا بدن به دلیل تأثیر آب و هوای مرطوب بر بدن که منافذ پوست را باز می کند ، پذیرای درمانها و داروها می شود. خروج شاتای آیورودا بهترین عقب نشینی موسم در هند است.

  • ماساژ ابیانگا / آیورودا

    ماساژ روغن بدن کل بدن آیورودا یکی از محبوب ترین روش های درمانی برای تقویت بدن و افزایش ایمنی بدن در فصل بارندگی به تسکین درد مفاصل کمک می کند ، که معمولاً در فصل بارندگی موسمی اتفاق می افتد.

  • Сведана / بخار

    از آنجا که بارندگی های منفذی منافذ پوست را باز می کند ، خوب است که بخار را برای حذف ناخالصی ها و جوان سازی بدن تشویق کنید. درمان های تحریکی شامل ماساژ با بولوس های درمانی گرم یا درمان های حرارتی خشک است.

  • باستی / سم زدایی

    این تنقیه پزشکی بدن را سم زدایی می کند و یک سم زدایی فوق العاده برای فصل بارندگی موسمی است.

بهترین رژیم غذایی برای خروج از موسم بارندگی در موسم بارندگی

  • آب آشامیدنی باید جوشانده و به نصف مقدار کاهش یابد
  • تکه های کوچک زنجبیل تازه را با سنگ نمک قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.
  • ادویه هایی مانند گشنیز ، زیره ، زردچوبه و رازیانه به تحریک هضم غذا کمک می کنند ، زیرا قدرت هضم غذا در فصل بارندگی مختل می شود.
  • از زنجبیل تازه ، فلفل سیاه ، لیمو برای هضم بهتر استفاده کنید.
  • رژیم غذایی اسیدی ، شور و چرب داشته باشید.
  • از غذای ماست ، سوپ ، لوبیای قدیمی و آب نازک ماست استفاده کنید.
  • دوغ بسیار نازک بخورید یا از آب پنیر با آسافوئیتیدا ، برگ کاری ، برگ لیمو (چسبیده) و زنجبیل تازه به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.
  • شیر گاو ، عدس ، گرم سبز ، جو ، برنج ، گندم و جو دوسر را در حد متعادل مصرف کنید
  • از غذاهای خام و سرد دوری کنید.
  • از رژیم غذایی با پروتئین بالا در موسم بارندگی خودداری کنید.
  • گیاهخواران باید از مصرف پنیر و حبوبات مانند نخود (Vinja mungo) و رایما (لوبیا قرمز) خودداری کنند.
  • سوپ گوشت برای افراد غیر گیاهخوار بهتر است.
  • از خوردن گوشت (هضم سخت) یا غذاهای دریایی مانند ماهی خودداری کنید.
  • در فصل بارندگی از مایعات یخ زده یا غذا استفاده نکنید
  • شبها یا عصرها دیر ورزش نکنید.
  • از خوردن غذاهای نپخته و سخت هضم مانند پنیر ، محصولات حاوی مایدا (آرد) ، گوشت های چرب ، گوشت مرداب خودداری کنید. غذاهای خام مانند سالاد

تغییر سبک زندگی در دوران بارندگی های موسمی

  • بدن خود را در ماه ژوئن (نیمه دوم) تا آگوست (نیمه اول) سم زدایی کنید.
  • بهترین زمان برای بارش باران های موسمی است پانچاکارما به ویژه درمان باستی یا واستی (درمان انما درمانی).
  • در هند ، ما روزهای زیادی از روزه داری در ماه قمری شاروان یا ساوان داریم که استراحت و بازگشت طبیعی به روده ها را فراهم می کند.
  • از خواب روز و بیدار شدن در شب خودداری کنید.
  • برای حمام از آب گرم یا ولرم استفاده کنید.
  • روغن دانه کنجد برای کاربرد مناسب است چرمبر
  • به طور مرتب حمام کنید ، از چسب (بسته های درمانی) برای جلوگیری از خشکی و عفونت پوست استفاده کنید.
  • مراقب باران های موسم مانند مراقبت از پا باشید ، از کفش های مناسب استفاده کنید.
  • موهای خود را تمیز و خشک نگه دارید. موهای خود را دوبار در هفته با یک شامپوی طبیعی بشویید.
  • با موهای مه آلود و لباس های مرطوب به اتاق تهویه مطبوع نروید.
  • همیشه محیط را خشک و تمیز نگه دارید. اجازه ندهید آب در اطراف جمع شود. خطرات بیماریهای مرتبط با پشه بیشتر است.
  • بدن خود را گرم نگه دارید. خطر ابتلا به بیماریهای ویروسی بیشتر پوشیدن لباس محافظ برای جلوگیری از باد سرد ، باد و باران است. می توانید چای های گیاهی داغ بنوشید که ضد باکتری ، ضد ویروس و تقویت کننده ایمنی هستند.
  • از پیاده روی در آب کثیف در فصل بارندگی خودداری کنید ، زیرا خطر لپتوسپیروز و عفونت قارچی پا بیشتر است.
  • متون آیورودا همچنین پیشنهاد می کنند لباس ها را با گازهای لوبان و برگ های نیم خشک شده خشک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید