حقیقت زشت در مورد قند “سالم”.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد شکر بدانید و اینکه چرا می تواند مقاومت در برابر کاهش وزن ایجاد کند، به این معنی که هر چقدر هم که “درست” بخورید، وزن از بین نمی رود:

1. آیا چیزی به نام قندهای سالم مانند عسل و آگاو وجود ندارد؟

پاسخ متداول به درخواست حذف قند این است که بگوییم: “خوب، من مصرف قند خود را با تغییر به قندهای سالم مانند عسل و آگاو کنترل می کنم.”

مصرف بیش از حد قند با طیف وسیعی از بیماری ها مرتبط است. اما یکی از جالب ترین اثرات مربوط به جذب مواد مغذی است.

2. قند و دستگاه گوارش شما: چگونه شکر ممکن است توانایی شما برای بهبود سلامتی شما را مختل کند

وقتی نوبت به سیستم گوارشی شما می رسد، قند اضافی، حتی در مقادیر متوسط، توانایی آن را برای جذب مواد مغذی مختل می کند. خیلی پیچیده تر از این است.اما زمانی که متوجه شدید که انواع قند اضافی سیستم شما را به هم می زند، احتمال اینکه عسل، آگاو و حتی میوه را برای مدتی دور بریزید، بسیار زیاد است.

افراد بسیار کمی هستند که نمی توانند از دریافت مناسب ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی بهره مند شوند. با این حال، تا همین اواخر، مطالعات زیادی وجود نداشت که نشان دهد مصرف زیاد قند بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد. یک مطالعه اخیر به اثبات این موضوع کمک کرد که مصرف زیاد قند، فرآیند گوارش را “آسیب می‌زند”.

3. چه مقدار شکر زیاد است؟

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، آنها توصیه می کنند که برای یک زن بیش از 100 کالری شکر اضافه شده در روز و برای یک مرد کمی بیشتر باشد. برای ایجاد حس، ۱۰۰ کالری معادل یک سیب بزرگ است.

حالا متوجه سوال بعدی شما شدم: اما نمی توانید در مورد فروکتوز طبیعی موجود در شکر صحبت کنید. سیب، گلابی، زغال اخته همگی یک پاس رایگان دریافت می کنند، درست است؟ خیر غلط.

فروکتوز، گلوکز، ساکارز، شکر، عسل، آگاو، همه شکر هستند. بله، میوه حاوی ریزمغذی‌های بسیار مفیدی است و البته شما با کولا و سیب یکسان رفتار نمی‌کنید. با این حال، از لحاظ تاریخی، میوه در نظر گرفته نشده بود که به مقدار نامحدود به صورت روزانه مصرف شود.

برای کاهش وزن و بهبود بیماری، میوه خود را به یک وعده در روز محدود کنید و در عین حال میزان سبزیجات و سبزیجات غیر نشاسته ای را به طور چشمگیری افزایش دهید.

مفهوم کلیدی دیگر: اقلیت بسیار کمی از مردم در واقع به توصیه فقط 100 کالری شکر اضافه شده در روز پایبند هستند. تقریباً تمام غذاهای فرآوری شده حاوی قندهای پنهان هستند. شکر همه جا هست و اجتناب از آن سخت است.

4. هزاران تحقیق در این زمینه برای حمایت از ادعای ضد قند وجود دارد

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد چگونه مواد مغذی مختلف تحت تأثیر قند قرار می گیرند. یک نکته جالب در مورد توصیه جی جی نتایج ثابتی است که از افرادی که از پروتکل پاکسازی او پیروی می کنند، همراه با مفهوم تراکم مواد مغذی می بینیم.

به نظر می رسد که از بین بردن سموم به ما کمک می کند تا همه غذاهای غنی از مواد مغذی را که اکنون می خوریم بهتر جذب کنیم.

5. آیا یک رژیم غذایی مغذی به شما اجازه می دهد که آشغال بخورید؟

جالب اینجاست که ما افرادی را می بینیم که از رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی استفاده می کنند اما قند بالایی دارند – که دارای برخی از مشکلات سلامتی مانند کلسترول بالا و تری گلیسیرید هستند.

نه تنها برخی از مردم فکر می‌کنند که برخی قندها “سالم” هستند، بلکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند تا زمانی که سبزیجات زیادی می‌خورند، در سایر بخش‌های رژیم غذایی‌شان به آنها کارت سفید می‌دهد. اعداد شما برای خود صحبت خواهند کرد.

در واقع، تحقیقات جدید مصرف بیش از حد قند را با سطوح ناسالم کلسترول و تری گلیسیرید مرتبط می‌داند. طبق یک مطالعه جدید:

قند اضافی به چاقی، دیابت و سایر بیماری‌های مرتبط با قلب کمک می‌کند و اکنون تحقیقات جدید آن را با سطوح ناسالم کلسترول و تری گلیسیرید مرتبط می‌داند.

6. ارتباط بین قند و سرطان

برای مثال (در میان بسیاری از موارد): مصرف قند و غذاهای شیرین شده با شکر خطر ابتلا به سرطان پانکراس را در یک مطالعه آینده نگر افزایش می دهد:

“مصرف مکرر قند و مواد غذایی با قند بالا ممکن است خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را با ایجاد هیپرگلیسمی مکرر پس از غذا، افزایش نیاز به انسولین و کاهش حساسیت به انسولین افزایش دهد.” 2010/04/20

وقتی صحبت از مصرف شکر به میان می‌آید، این نوک کوه یخ است. همچنین تحقیقات قدیمی‌تر زیادی وجود دارد که اثرات مضر قند را نشان می‌دهد، اما ما می‌خواهیم برخی از تحقیقات اخیر را به شما نشان دهیم. اگر در مورد تأثیر قند بر سلامت شما سؤالی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید و اعداد خود را بررسی کنید.