تفکیک پنج پیشنهاد ظاهر شده در رای گیری نوامبر شما


این فقط رقابت برای شهردار شهر نیویورک نیست که در نوامبر امسال رای گیری می شود. همچنین پنج پیشنهاد وجود خواهد داشت که در صورت تصویب ، بلافاصله از اول ژانویه 2022 اجرایی می شود و در قانون اساسی ایالت درج می شود و اصلاح قانونگذاران در آینده را برای قانون گذاران ایالت دشوار می کند.

رای دهندگان ملزم به رای دادن به “بله” یا “نه” در مورد همه پیشنهادات نیستند. برخی از پنج پیشنهاد به روز شده ساده در قانون اساسی ایالت است ، در حالی که برخی دیگر پیامدهای مهمی در راه قانونگذاری ایالت و حزب در قدرت دارند.

در اینجا آنچه قبل از ورود به غرفه رای گیری باید بدانید ، آمده است.

پیشنهاد رای گیری شماره 1: به روز رسانی روند محدود سازی مجدد ایالت

ایالت نیویورک در حال حاضر روند بازنویسی خطوط سنا ، مجلس و ایالت های کنگره را که معمولاً به عنوان محدودسازی مجدد شناخته می شود ، طی می کند. تنها برای اولین بار در تاریخ ایالت ، آن مسئولیت که قبلاً تنها به عهده قانونگذار ایالت گذاشته شده بود و منجر به شکایت شده بود ، با کمیسیون مستقل تجدید قوا (IRC) که به تازگی تشکیل شده است تقسیم می شود.

این کمیسیون ده نفره-متشکل از چهار نامزد جمهوری خواه ، چهار انتصاب دموکرات و دو نفر توسط منتخبان جمهوری خواه و دموکرات-برای اولین بار در سال جاری پس از رفراندوم 2014 در قانون اساسی ایالت تشکیل شد. نقشه سازان از آن زمان دو پیشنهاد نقشه را منتشر کرده اند که هدف آن را حفظ سیاست بدون محدودیت مجدد محدود کرده است. به دنبال انتشار ده ساله آمارهای جدید سرشماری ایالات متحده ، IRC اکنون در حال ترسیم مجدد این خطوط است.

اما اکنون ، بر اساس پیشنهاد شماره 1 رای گیری ، دولت می خواهد تغییراتی در نحوه عملکرد کمیسیون ایجاد کند. پیشنهاد رای گیری از رای دهندگان می خواهد تصمیم بگیرند که آیا قانون ایالت را می توان به موارد زیر به روز کرد:

  • حذف یک قانون که به موجب آن کمیسیون باید دارای مدیران اجرایی متشکل از یک نفر باشد که توسط کمیسیونرهای جمهوری خواه و یک نفر از سوی کمیسیونرهای دموکرات منصوب شده اند.به از آنجا که کمیسیون در حال حاضر دو مدیر اجرایی مشترک دارد ، این قانون پیشنهادی هیچ تاثیری بر روند محدودسازی مجدد فعلی نخواهد داشت. اما ممکن است تا یک دهه آینده ، زمانی که انتظار می رود کمیسیون مجدداً تشکیل جلسه دهد ، تاثیری داشته باشد و این امکان را برای دو مدیر اجرایی که توسط یک حزب انتخاب شده اند ، باز کند. این امر ظاهر دو حزبی را از بین می برد و مأموریت کمیسیون را حفظ می کند که فرایند نقشه سازی را بدون سیاست حفظ می کند.
  • جدول زمانی را کوتاه کنیدبه قانونگذار ایالتی می تواند نقشه های بازنویسی مجدد را تأیید کند یا آنها را رد کند و آنها را برای دومین بار به کمیسیون ارسال کند. بر اساس این پیشنهاد ، مهلت ها تغییر می کند و پنجره زمان برای ارسال مجدد نقشه ها دو هفته کوتاه می شود. اگر قانونگذار ایالت بار دوم نقشه ها را رد کند ، قانونگذاران می توانند نقشه های خود را ترسیم کنند ، که باید توسط نمایندگان و فرماندار تأیید شود. این پیشنهاد برای یک جدول زمانی فشرده به عنوان ایجاد سناریویی مطرح شده است که در آن کمیسیون کمی فرصت خواهد داشت تا در مورد نقشه ها اجماع ایجاد کند و به قانونگذار ایالت اجازه دهد فقط نقشه های خود را ایجاد کند.

    با این حال ، مهلت کوتاه تر نیز راهی برای قانونگذاری ایالت در نظر گرفته شده است تا این نقشه ها را به موقع در اختیار داوطلبان قرار دهد تا جمع آوری امضا را برای شرکت در رای گیری اولیه ژوئن آغاز کنند. بر اساس پیشنهاد ، ده سال دیگر ، نقشه ها باید بین 1 نوامبر تا 15 نوامبر ارائه شوند.

  • اطمینان حاصل کنید که هر فرد در ایالت نیویورک در فرآیند تقسیم مجدد حساب می شود فقط در صورتي كه اداره سرشماري تصميم بگيرد كه آنها را در شمار خود شامل نكند-از جمله افراد غير شهروند و افرادي كه با رزروهاي بومي آمريكا زندگي مي كنند ، كه در حال حاضر به آنها “بيگانگان” گفته مي شود. در حالی که این پیشنهاد در حال حاضر در قانون ایالتی است ، در قانون اساسی ایالت نیست ، زیرا از حمایت های کمتری برخوردار است. این پیشنهاد همچنین عبارت “بیگانگان” را حذف می کند.
  • در صورت توافق 7 نفر از 10 کمیسیونر در مورد نقشه ها ، به نمایندگان مجلس و سنا اجازه دهید آنچه اکثریت ساده نامیده می شود ، نمایندگان مجلس و سنا را تصویب یا رد کنند. در حال حاضر ، قانون تصویب این نقشه ها مستلزم دو سوم قانونگذاران است ، آستانه ای که به عنوان “اکثریت فوق العاده” شناخته می شود ، در صورتی که مجلس و سنا توسط یک حزب (که در حال حاضر هستند) کنترل شوند. این امر پیامدهای گسترده ای دارد زیرا حزب قدرت می تواند نقشه های منطقه ای را بدون کمک زیاد از حزب اقلیت بررسی کند ، و امکان دست و پا زدن را باز می گذارد.
  • اطمینان حاصل کنید که زندانیان زندان نه بر اساس جایی که در حال حاضر در زندان هستند ، بلکه بر اساس آخرین نشانی محل زندگی آنها محاسبه می شود. این بدان معناست که یکی از ساکنان شهرستان روکلند که در مرکز اصلاحات کلینتون در شهرستان کلینتون بازداشت شده است ، ساکن شهرستان راکلند شمرده می شود. این مقررات می تواند جمعیت را در انتهای جنوبی شهر نیویورک افزایش دهد ، که می تواند به منابع بیشتری منجر شود. در حالی که این مقررات در حال حاضر در قوانین ایالتی است ، در قانون اساسی وجود ندارد و در نتیجه در ترسیم مجدد نقشه ها در سطح کنگره اعمال می شود.
  • تعداد مناطق ایالتی مجلس سنا را به 63 محدود کنید، همانطور که در حال حاضر وجود دارد ، به جای 50 ، همانطور که در قانون اساسی ذکر شده است.
  • مفاد به اصطلاح “بلوک در مرز” را حذف کنیدبه به نحوی که وجود دارد ، نقشه سازان می توانند یک مرز ولسوالی ایجاد کنند که محله شما را به مناطق جداگانه قانونگذاری جدا می کند. این امر باعث شده است که محله هایی مانند ریچموند هیل و پارک ازن جنوبی در کوئینز به شدت تصرف شده و توسط هفت منطقه مجمع نمایندگی شوند. قانون پیشنهادی یک سیستم سفت و سخت تر ایجاد می کند که از نقشه کشان اجازه نمی دهد مرزهای منطقه را در وسط محله قرار دهند و قدرت را کم کنند.

(رأی “بله” یا “نه” در مورد این پیشنهاد شامل کلیه اصلاحات می شود.)

پیشنهاد رای گیری شماره 2: استحقاق محیط پاک

این پیشنهاد اصلاحی این خط را به منشور حقوق ایالت اضافه می کند: “هر فرد حق دارد هوا و آب تمیز و یک محیط سالم داشته باشد.” با این حال ، این پیشنهاد مبهم است که اگر دولت نتواند این ضمانت را برای نیویورکی ها ارائه دهد ، چه اتفاقی می افتد.

گروه های زیست محیطی مانند شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) ، یک گروه مدافع که خواستار حفاظت بیشتر از محیط زیست است ، از این پیشنهاد به عنوان راهی ساده اما م toثر برای تضمین محیط سالم استقبال می کنند. این گروه در بیانیه ای که در حمایت از قانون بر روی وب سایت خود قرار داده است ، گفت که این اصلاحیه “ابزاری مهم برای پاسخگویی به دیگران” است و به اصلاحات مشابهی که در پنسیلوانیا و مونتانا تصویب شده اشاره کرد و منجر به حفاظت بیشتر از محیط زیست شد.

با توجه به تجزیه و تحلیل پیشنهاد اتحادیه زنان رای دهندگان که مزایا و معایب چنین پیشنهادی را خلاصه می کند ، سادگی این ماده می تواند “انعطاف پذیری زیادی در تفسیر و اعمال مقررات به دادگاه های نیویورک داشته باشد. جزئیات بیشتر در مورد اجرای قانون و تعاریف ، وظایف و تعهدات مربوط به حقوق زیست محیطی مورد نیاز است. “

پیتر ایوانوویچ ، مدیر اجرایی Environmental Advocates NY ، که کمپین را برای پیشبرد پیشنهاد در سال 2017 رهبری کرد ، به Gothamist/WNYC گفت که زبان این لایحه به گونه ای طراحی شده است که “هماهنگ با ساختارهای نظارتی موجود” عمل کند.

ایوانوویچ گفت: “دیگر بحث کنترل آلودگی نیست ، بحث جلوگیری از آلودگی است.”

پیشنهاد رای گیری شماره 3: کوتاه شدن ثبت نام ده روزه رای گیری

این پیشنهاد الزامی را حذف می کند که شما باید برای رای دادن حداقل 10 روز قبل از هرگونه انتخابات در قانون اساسی ایالت ثبت نام کنید. سپس قانونگذار ایالتی باید قوانینی را تصویب کند که به شما اجازه می دهد کمتر از 10 روز قبل از انتخابات برای رای دادن ثبت نام کنید.

رای “بله” می تواند راه را برای ثبت نام رای دهندگان در همان روز هموار کند.

پیشنهاد رای گیری شماره 4: درخواست های رای گیری بدون معذوریت غایب

در حال حاضر ، تنها راه بدست آوردن رأی غیابی این است که اعلام کنید برای بیماری به محل نظرسنجی بسیار بیمار یا ناتوان هستید ، یا در استانی که برای رای دادن در روز انتخابات در آن ثبت نام کرده اید ثبت نام نکرده اید. این پیشنهاد به شما امکان می دهد بدون نیاز به ارائه هیچ گونه توضیحی ، یک رای غیابی دریافت کنید. اما درست مانند پیشنهاد شماره 3 رای گیری ، در مرحله بعد قانونگذار ایالت را ملزم می کند که یک قانون ایالتی ارائه دهد.

اندرو کوومو ، فرماندار سابق به طور موقت یک روند رای گیری بدون بهانه را به دلیل همه گیری ایجاد کرد ، اما پیشنهاد شماره 4 رای دهی این امتیاز را برای همیشه به قانون اساسی اضافه می کند. این نتیجه می تواند رایهای غایب را در زمان نزدیک شدن به انتخابات واقعاً ناکام شکست دهد ، همانطور که در رقابتهای اولیه شهرداری شاهد بودیم.

پیشنهاد رای گیری شماره 5: اختیارات دادگاه مدنی نیویورک را گسترش دهید

در حالی که قضات دادگاه مدنی شهر نیویورک در حال حاضر می توانند دعاوی حداکثر تا 25000 دلار را بشنوند و تصمیم بگیرند ، همانطور که از 1983 تا کنون اتفاق افتاده است ، این پیشنهاد به آنها اجازه می دهد پرونده ها را دو برابر حداکثر فعلی بشنوند و تصمیم گیری کنند.

در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد ، حجم کار تحمیل شده به قضات در دادگاه عالی ایالتی را کاهش می دهد. مزیت اضافی برای شما این است که زمان کمتری منتظر بمانید تا پرونده شما در دادگاه مدنی نیویورک در مقایسه با دادگاه عالی ایالتی ، که اغلب غرق شده است ، بررسی شود. بنابراین به جای اینکه ماه ها منتظر بمانید تا پرونده شما در دادگاه عالی ایالتی رسیدگی شود ، فقط چند هفته طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید