تفاوت در چیست؟ پودر پروتئین در مقابل غذا –


برخی از پیوندهای این پست پیوندهای وابسته هستند. این بدان معناست که اگر روی پیوند کلیک کنید و مورد را خریداری کنید ، ما بدون هیچ هزینه اضافی از شما فروشنده دریافت می کنیم. این روابط تجاری به ما اجازه می دهد تا همچنان محتوای عالی EatMoveHack را برای شما ارائه دهیم. همه نظرات متعلق به ما است.

وقتی در حال حرکت در دنیای پودرها و شیک ها هستید ، ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که کدام بهتر است: پودر پروتئین در مقابل غذا با نگاهی به برچسب های محصول تا آنجا که ممکن است گیج کننده یا حتی گمراه کننده باشد ، ایده خوبی است که بیشتر بدانید هر کدام از اینها برای چه هدفی طراحی شده اند تا بتوانید برچسب مناسب را برای اهداف خاص خود انتخاب کنید.

آیا می توان از پودر پروتئین به عنوان جایگزین غذا استفاده کرد؟ آیا جایگزینی غذا باعث افزایش وزن می شود؟ چه چیزی برای عضله سازی بهتر است؟ با بررسی تفاوت های بین پودر پروتئین و جایگزینی غذا ، پاسخ این سوالات و موارد دیگر را بیاموزید.

برخورد با شیک های جایگزین غذا در مقابل شیک های پروتئینی

قبل از اینکه به تفاوت بین پودر پروتئین و جایگزین های غذا بپردازیم ، بیایید یک لحظه وقت بگذاریم تا بفهمیم هر کدام چیست.

پودرها و شیک های پروتئینی چیست؟

پودر پروتئین آب پنیر

همانطور که از نام آنها پیداست ، پودرهای پروتئینی و شیک ها حاوی پروتئین هستند. پروتئین معمولاً از غذاهای گیاهی مانند برنج قهوه ای ، شاهدانه ، نخود فرنگی و سویا یا از طریق آب پنیر ، که بخشی از شیر است ، تأمین می شود.

پروتئین یک درشت مغذی است که همه به آن احتیاج دارند ، اما نقش مهمی در عضله سازی دارد. به همین دلیل ، مکمل های پروتئینی در بین بدنسازان و سایر افرادی که به طور منظم برای افزایش ، از دست دادن یا کار بر روی ترکیب بدن خود ورزش می کنند ، بسیار محبوب است.

زیرا پودرهای پروتئینی و لرزش لوازم جانبی هستند ، آنها جایگزین وعده غذایی نیستند. در عوض ، مکمل های پروتئینی را با رژیم غذایی معمول خود مصرف کنید.

پودرهای پروتئینی در بسته یا وان خشک می شوند. آنها را با آب ، شیر ، جایگزین های شیر یا آب میوه مخلوط کنید تا یک لرزش ایجاد شود. شیک های پروتئینی در بطری ها آمده و از قبل مخلوط شده اند تا آماده مصرف شوند.

پودرها و شیک های پروتئینی به طور معمول کالری کمی دارند زیرا حاوی بسیاری از درشت مغذی های دیگر مانند کربوهیدرات ها و چربی ها نیستند و اکثر مردم آنها را درست قبل یا بعد از تمرین برای کمک به بازسازی و ساختن ماهیچه ها مصرف می کنند.

جایگزین وعده غذایی چیست؟

پودر جایگزین غذا

برخلاف پودرها و شیک های پروتئینی ، جایگزینی غذا هستند برای جایگزینی وعده غذایی در نظر گرفته شده است. آنها به دو صورت پودر و مایع از قبل مخلوط شده عرضه می شوند و از آنجا که شما باید آنها را به عنوان جایگزین یکی از وعده های غذایی معمولی خود استفاده کنید ، جایگزینی وعده غذایی همچنین ترکیبی متعادل از مواد مغذی ضروری و ویتامین ها را ارائه می دهد.

شیک های جایگزین غذا کالری بیشتری نسبت به مکمل های پروتئینی دارند ، اما معمولاً کالری کمتری نسبت به یک وعده غذایی معمولی دارند. هنگامی که آنها را در رژیم غذایی خود قرار می دهید ، آنها طوری طراحی شده اند که با کاهش کل کالری دریافتی روزانه ، به راحتی و با خیال راحت وزن کم کنید.

شیک های جایگزین غذا علاوه بر اینکه به شما در کنترل کالری دریافتی کمک می کنند ، عالی هستند. آنها مخلوط می شوند تا بتوانید آنها را بگیرید و بگذارید ، و می توانید آنها را فقط در چند دقیقه مصرف کنید ، مهم نیست که کجا هستید. اگر شیوه زندگی شلوغی را دنبال می کنید و وقت کافی برای صرف وعده های غذایی مناسب را ندارید ، تکان دادن جایگزین وعده غذایی می تواند به شما در تامین سوخت و مواد مغذی مورد نیاز برای گذراندن روز و سالم ماندن کمک کند.

پودر پروتئین در مقابل جایگزینی وعده غذایی

بیایید سریع تکرار کنیم پودر پروتئین در مقابل وعده های غذایی:

پودر پروتئین و شیک

  • آنها حاوی میزان زیادی پروتئین مشتق شده از محصولات لبنی یا گیاهان هستند
  • از تشکیل ماهیچه ها ، به ویژه بعد از ورزش حمایت کنید
  • کمبود کربوهیدرات و چربی به معنای کالری کمتر است ، معمولاً حدود 200 کالری در هر وعده.
  • به صورت پودر یا شیک مایع مخلوط موجود است

زمان استفاده از شیک های پروتئینی

به پودر پروتئین روی بیاورید و وقتی نیاز به سوخت برای تمرین یا پروتئین اضافی برای کمک به عضله سازی دارید ، تکان دهید. شیک های پروتئینی زمانی که درست قبل از تمرین (برای سوخت) یا بلافاصله پس از اتمام کار (برای ترمیم ، ساخت و حفظ عضلات) مصرف می شوند ، بیشترین فایده را دارند.

جایگزین غذا

  • آنها حاوی ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها و ویتامین ها هستند ، درست مانند یک وعده غذایی سالم
  • برای جایگزینی یک یا چند وعده غذایی معمولی روزانه برای حمایت از کاهش وزن طراحی شده است
  • کالری بیشتری نسبت به مکمل های پروتئینی ، اما کمتر از وعده های غذایی معمولی
  • به صورت پودر یا شیک مایع مخلوط موجود است

زمان استفاده از جایگزین وعده غذایی

رسیدن به یک جایگزینی غذا وقتی بدنبال راهی راحت و مطمئن برای کاهش وزن هستید. از آنجا که غذاهای جایگزین حاوی کالری کمتری نسبت به وعده غذایی معمولی شما هستند ، اما دارای نسبت مناسبی از درشت مغذی ها هستند ، به شما کمک می کند تا کل کالری دریافتی خود را به طور سالم کاهش دهید ، بنابراین وزن خود را کاهش می دهید.

سوالات متداول

جایگزین در مقابل پروتئین شیک – چه چیزی باید استفاده کنم؟

هنگام اندازه گیری گیاهان جایگزین وعده غذایی در مقابل شیک پروتئینی هستند ، شما واقعاً باید در مورد آنچه می خواهید به آن برسید فکر کنید.

اگر بدنبال سوخت سریع قبل از تمرین یا عضله سازی هستید ، یک شیک پروتئینی بهترین گزینه است.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، جایگزینی وعده غذایی انتخاب بهتری است زیرا دارای ترکیب کامل تری از مواد مغذی است.

آیا شیک پروتئینی می تواند جایگزین وعده غذایی شود؟

شیک های پروتئینی معمولاً برای جایگزینی یک وعده غذایی طراحی نشده اند ، اما مطمئناً می توانید از آنها برای این منظور استفاده کنید ، به شرطی که هر روز درشت مغذی های کلی خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که از رژیم غذایی متعادل استفاده می کنید.

آیا غذاهای جایگزین پرکالری هستند؟

خیر ، اکثر غذاهای جایگزین کالری بالایی ندارند. آنها در واقع کالری کمتری دارند زیرا برای کمک به کاهش وزن طراحی شده اند.

با این حال ، از آنجا که هر وعده غذایی متفاوت است ، باید برچسب رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید چه میزان کالری مصرف می کنید. بیشتر شیک های جایگزین وعده غذایی حاوی 200 تا 400 کالری هستند ، اما ممکن است گزینه های ناسالم حاوی قند ، چربی و کالری اضافی وجود داشته باشد.

آیا شیک های پروتئینی گیاهی هستند؟

مکمل های پروتئینی تهیه شده از غذاهای گیاهی بسته به سایر مواد موجود در پودر یا شیک می توانند گیاهی باشند.

بیشتر شیک های پروتئینی گیاهی به طور واضح برچسب گذاری می شوند. اگر با یک پودر پروتئین بر پایه سبزیجات یا یک شیک مواجه شدید ، به لیست مواد اولیه دقت کنید تا مشخص شود آیا محصولات حیوانی (مانند محصولات لبنی) به آن اضافه شده است یا خیر.

آیا می توانم بیش از یک وعده غذایی در روز بخورم؟

از آنجا که جایگزینی وعده غذایی حاوی همان توازن درشت مغذی ها و ویتامین ها است که در یک وعده غذایی سالم می یافتید ، استفاده از آنها بیش از یک بار در روز ایمن است.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که جایگزین های وعده های غذایی کالری کمتری نسبت به وعده غذایی معمولی شما دارند. اگرچه برای کاهش وزن لازم است میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید ، اما مصرف کالری بسیار کم نه ایمن است و نه سالم. اگر استفاده از بیش از یک شیک جایگزین وعده غذایی بعد از غذا شما را بسیار کمتر از میزان کالری دریافتی روزانه شما می کند ، فقط به یکی از آنها پایبند باشید.

کاغذ بسته بندی

بزرگترین تفاوت بین پودر پروتئین در مقابل جایگزینی وعده غذایی این است که اولین مکمل (ساخته شده برای ادغام است با رژیم غذایی موجود شما) ، در حالی که دومی جایگزین وعده غذایی است (باید مصرف شود درجا در یک وعده غذایی معمولی)

این تفاوت مهمی است زیرا مکمل ها و جایگزین های غذایی اهداف متفاوتی را ارائه می دهند. شما به طور کلی مکمل های پروتئینی مصرف می کنید تا مواد مغذی اضافی را که برای عضله سازی ضروری هستند به شما افزایش دهد. از طرف دیگر ، جایگزینی وعده های غذایی برای حفظ سلامتی مفیدتر است وقتی از آنها به جای صبحانه ، ناهار و / یا شام معمولی استفاده می کنید.

آیا در مورد پروتئین ، کربوهیدرات و چربی گیج شده اید؟ یه نگاه به مال ما بنداز راهنمای کامل ترکیب بدن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه هر یک از این درشت مغذی ها بر سلامت کلی و رفاه شما تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید