بیایید در مورد آکنه – JSHealth صحبت کنیم


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست باید دارای بافتی مانند منافذ ، خطوط ریز ، لکه ها ، کک و مک ها باشد. هدف این نیست که برای داشتن چهره ای بی عیب و نقص تلاش کنیم ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. اجتناب از شما یک انسان کمتر زیبا نمی سازد. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و چگونه می توانید در صورت داشتن آکنه از سفر خود به سلامت پوست حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، ساقه مو و غدد چربی است که هم ضایعات غیر التهابی و التهابی و هم درجات مختلف زخم ایجاد می کند. تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که در نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به تصور ضعیف از خود ، اضطراب ، عزت نفس پایین و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل متعددی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. رعایت رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند شما را در دستیابی به پوستی سالم حمایت کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که میزان قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی سرشار از غذاهای دارای شاخص گلیسمیک می تواند منجر به افزایش سطح انسولین معمولی شود ، که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 از رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های ضد التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تا حدی تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه کتان است.

راه هایی که می توانید از این غذا استفاده کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست غلات کامل

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان با فرنی / اسموتی / ماست بپاشید

  • آن آنتی اکسیدان ها را دریافت کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند باشند. در وعده های غذایی خود از رنگ زیاد لذت ببرید ، هرچه رنگ برابرتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد بو ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله مخصوص صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری ها استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله و بالش را برای صورت بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های رفاه شما ، از جمله معده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، خاطرات روزانه ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا ماندن در طبیعت راه های فوق العاده ای برای از بین بردن استرس اضافی در زندگی است.

تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Poller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Int J omenski Dermatolدر سال 2017 ؛ 4 (2): 56-71. ارسال شده در 2017 ، 23 دسامبر.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. مدرک کارشناسی ارشد Med J.در سال 2006؛ 82 (970): 500-506.

کوچارسکا A ، Szmurcho A ، Sishka B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه مبتذل مراحل درماتول آلرگلدر سال 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، ososhi SS ، Shalita AR رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید