بهترین غذاهای پاییزی برای کاهش وزن


با شروع سرد شدن هوا و تغییر رنگ برگها ، می دانیم که فصل پاییز در راه است. این بدان معنی است که برخی از موارد مورد علاقه ما در پاییز مانند فوتبال و هالووین – و بنابراین ، بسیاری از غذاهای خوشمزه! در حالی که ماه های سردتر ممکن است فصل میان وعده به نظر برسد ، اما اهداف سلامتی و تناسب اندام شما ضرری ندارد. در واقع ، بسیاری از غذاهای خوشمزه پاییزی برای کاهش وزن وجود دارد که حتی می توانید در طول تعطیلات نیز از آنها لذت ببرید!

از همه بهتر ، نیازی به محرومیت یا رژیم نیست!

غذاهای فصل پاییز

وقتی تابستان شروع به خنک شدن می کند ، طبیعت به ما تعدادی غذای مفید ، از جمله غذاهای پاییزی برای کاهش وزن ، می بخشد! در حالی که این فصل بیشتر برای کدو تنبل محبوب شناخته می شود ، غذاهای مفید پاییزی فراتر از این کدو محبوب است.

از کدو تنبل گرفته تا سبزیجات تعداد زیادی وجود دارد با پشتوانه تحقیق غذاهای سالم فصلی برای حمایت از اهداف شما.

برخی از غذاهای سالم مورد علاقه ما برای پاییز عبارتند از:

  • سیب
  • گلابی ها
  • کدوها
  • سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، گل کلم و کلم پیچ
  • هویج
  • جوانه بروکسل

وقتی صحبت از غذاهای کاهش وزن می شود ، گزینه های پاییز فصلی فراوان (و خوشمزه تر از همیشه) هستند!

فواید غذا خوردن فصلی

سالها پیش ، خوردن گوجه فرنگی در فوریه یا زردآلو در دسامبر بی سابقه بود. مردم غذای تازه را می خوردند-بسیاری از گزینه ها در طول سال در دسترس نبود!

این روزها اما به لطف تکنولوژی و حمل و نقل ، اکثر غذاها در تمام طول سال در دسترس هستند. در حالی که دسترسی نامحدود ممکن است مناسب باشد ، به خاطر داشته باشید: خوردن فصلی می تواند بسیار مفیدتر باشد.

خوش طعم تر در فصل

برای شروع ، خوردن محصولات خارج از فصل رشد طبیعی آن به اندازه محصولات طبیعی که در باغ یا مزرعه شکوفا می شوند مزه خوبی ندارد. در مورد گوجه فرنگی شیرین تابستانی که از انگور خریده اید در مقایسه با آن که در اواسط زمستان در خواربارفروشی تهیه می کنید فکر کنید. به احتمال زیاد ، گوجه فرنگی تابستانی آبدارتر و خوشمزه تر از انواع زمستانی است.

رد پای کربن کوچکتر

خوردن فصلی نیز برای محیط زیست بهتر است. اگر غذایی به صورت محلی رشد نمی کند ، باید به نحوی به شما راه پیدا کند! و این ممکن است نیاز به کامیون ، هواپیما و قایق داشته باشد. این به معنی سوخت و انرژی اضافی و رد پای بزرگ کربن است. همه برای حمایت از هوس های خارج از فصل شما! به علاوه ، خوردن فصلی به حمایت از کشاورزان و مشاغل محلی کمک می کند! یک برد-برد.

مغذی تر

اگر می خواهید بیشترین فواید تغذیه ای را داشته باشید ، عاقلانه است که به صورت فصلی غذا بخورید. وقتی غذاهای غیر فصلی به فروشگاه محلی شما منتقل می شود ، زمان بیشتری برای تجزیه مواد مغذی در حین حمل و نقل وجود دارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب را به این ترکیب اضافه کنید (که می تواند مواد مغذی را نیز تجزیه کند) و کمتر از مواد مغذی مطلوبی که در صورت انتخاب یک گزینه محلی فصلی دریافت می کنید ، باقی می ماند.

بهترین 5 غذای پاییزی برای کاهش وزن

با آگاهی از مزایای فوق ، به راحتی می توان فهمید که چگونه خوردن فصلی می تواند اهداف کاهش وزن را پشتیبانی کند. پس از همه ، اگر غذاها مغذی تر و خوشمزه تر هستند ، گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما آسان خواهد بود!

در میان مزایای غذاهای فصل پاییز ، برخی از آنها هنگام حمایت از اهداف شما بهتر از دیگران هستند. با این اوصاف ، در اینجا بهترین غذاهای پاییزی برای کاهش وزن آمده است که باید در این فصل در بشقاب شما راه پیدا کنند!

کدو تنبل

دیدن نوشیدنی کدو در بالای لیست ما در مورد غذاهای مناسب برای کاهش وزن ، نباید تعجب آور باشد. در حالی که خوشمزه بودن همه چیز کدو را نمی توان منکر شد ، آیا می دانستید که به همان اندازه خوشمزه و مغذی است؟

کدو تنبل سرشار از فیبر است ، ماده مغذی که به آن کمک می کند حمایت از کاهش وزن با ایجاد احساس سیری طولانی مدت در ما. برای بسیاری ، افزایش سیری به معنای کاهش میل به قند و کالری کمتر مصرف شده در طول روز است.

و از کدو تنبل بیشتر از آب ساخته شده است (در واقع بیش از 90) ، به طور طبیعی کالری کمی نیز دارد!

برای لذت بردن از کدو تنبل به عنوان غذای پاییزی برای کاهش وزن ، آن را کنسرو شده به اسموتی یا محصولات پخته شده اضافه کنید ، یا آن را در غذاهای خوش طعم دار امتحان کنید تا یک مشت خوب و خوشمزه باشد.

گل کلم

گل کلم یک غذای شناخته شده برای کاهش وزن است ، بنابراین طبیعتاً در لیست ما قرار دارد. در حالی که این سبزی چلیپایی را می توان در اوایل ماه ژوئن یافت ، فصل اوج آن معمولاً از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد. گل کلم احتمالاً یکی از همه کاره ترین سبزیجات موجود در زمینه تغذیه و کاهش وزن است.

احتمالاً گل کلم را به عنوان عنصر اصلی پیتزا ، غذاهای برنج و حتی کراکر میان وعده به عنوان جایگزین غلات و سایر غذاهای سرشار از کالری دیده اید. و به دلایل خوب! این مبادله سالم مملو از مواد مغذی مفید برای شما مانند فیبر است ، به علاوه کالری کمی دارد و تقریباً بی مزه است.

این سبزی پاییزی یک غذای فوق العاده است که می توانید از آن برای دستورالعمل های دوستانه برای کاهش وزن استفاده کنید. فکر کنید: میان وعده های روز بازی ، برنامه های تعطیلات و شام های سبک و در عین حال دلپذیر!

در اینجا چند ایده جالب وجود دارد:

  • گل کلم را به پوسته پیتزا تبدیل کنید
  • آن را در لقمه های گل کلم بوفالو بپزید
  • حتی آن را منجمد به اسموتی اضافه کنید تا به جای میوه ضخیم کننده کم قند باشد!

به مقداری نیاز دارید؟ اینها را امتحان کنید پنج روش استفاده از گل کلم که احتمالاً هنوز امتحان نکرده اید!

انجیر

اگر در حین دستیابی به اهداف کاهش وزن خود هوس خوردن چیزی دلپذیر می کنید ، به انجیر تکیه کنید تا دندان شیرین شما را ارضا کند. این میوه های پاییزی سرشار از فیبر سیر کننده و کم کالری هستند.

آنها را روی سالادی با مرغ و کلم پیچ بریزید ، آنها را به اسموتی خود اضافه کنید ، یا به سادگی آنها را به تنهایی برای یک میان وعده ساده و خوشمزه پاییزی بخورید.

قارچ

هوای خنک به معنای تعداد زیادی دستورالعمل آرامش بخش است که با این غذای دوستانه برای کاهش وزن پاییز پر شده است. با انتخاب انواع مختلف ، مطمئناً راههای خوشمزه ای برای افزودن قارچ به بشقاب خود پیدا خواهید کرد!

قارچ مانند گل کلم ، سبزیجات همه کاره ای است که به راحتی می توان در بسیاری از وعده های غذایی از آن استفاده کرد. و از آنجا که هنگام پخت قوام مشابهی با گوشت دارند ، این سبزیجات می توانند جایگزین پروتئین گیاهی کم چرب و کم کالری برای غذاهایی مانند کوفته ، تاکو و همبرگر باشند.

از آنجا که سرشار از فیبر و ویتامین هستند ، قارچ ها غذای مناسب پاییزی برای افزودن به برنامه غذایی سالم هستند!

کنگر فرنگی اورشلیم / سانچوک

مطمئناً شما در مورد پروبیوتیک ها ، باکتری های کوچک اما قدرتمندی که مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهند ، شنیده اید! در حالی که خوردن پروبیوتیک ها برای حمایت از یک میکروبیوتای سالم بسیار مهم است ، ما نمی توانیم از اهمیت خوردن فیبر پری بیوتیک غافل شویم! پری بیوتیک ها فیبرهای غیرقابل هضم هستند که به عنوان سوخت برای باکتری های زنده در بدن ما عمل می کنند.

ما پروبیوتیک های خود را از غذاهایی که می خوریم دریافت می کنیم و یکی از منابع عالی آن کنگر فرنگی اورشلیم است. تحقیقات نشان می دهد که یک میکروبیوتای سالم می تواند به اهداف کاهش وزن کمک کند و حفظ میکروبیوتای سالم زمانی امکان پذیر است که فیبر پری بیوتیک کافی مصرف شود. بنابراین ، کنگر فرنگی اورشلیم یکی از غذاهای مورد علاقه ما برای کاهش وزن است!

علاوه بر این ، آنها با داشتن مقدار زیادی آهن به حمایت از سطح انرژی ما کمک می کنند. در حقیقت ، فقط یک فنجان تقریباً 30 درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تأمین می کند!

آنها را به تنهایی با مقداری روغن زیتون و سیر تفت دهید ، در پخت سبزیجات سرخ شده یا بالای یک کاسه سالاد گرم مخلوط کنید.

موارد دلخواه پاییز فصلی برای حمایت از سفر کاهش وزن شما

استقبال از محصولات پاییزی می تواند به شما در روحیه پاییزی کمک کند و همزمان اهداف وزن خود را نیز پشتیبانی کند. گنجاندن غذاهای مورد علاقه پاییزی مانند کدو تنبل ، چربی سوخاری ، انجیر و قارچ در غذاهای شما می تواند تغذیه شما را به شیوه ای کم کالری ، غنی از فیبر و کاملاً خوشمزه افزایش دهد. غذا خوردن فصلی با کمی دانش ساده است و گنجاندن این تمرین در عادات سالم شما مزایای شگفت انگیزی را برای شما به همراه خواهد داشت.

پاییز مبارک و خوردن شاد!

دیدگاهتان را بنویسید