بهبود متابولیسم راه آیورودا عقب نشینی Shathay Ayurveda Yoga


چند بار شنیده اید که فردی به دلیل کند شدن متابولیسم اضافه وزن دارد؟

بیایید این بهانه را با افزایش متابولیسم خود در پتانسیل ژنتیکی کامل از بین ببریم. در حالی که بهترین برنامه کاهش وزن خود را دنبال می کنید ، آیا نباید متابولیسم خود را به بیشترین پتانسیل ژنتیکی افزایش دهید؟

تاکتیک های خاصی برای افزایش متابولیسم وجود دارد. برخی هستند درمانهای قدیمی اثبات شده برای آیورودا ، تکنیک های سبک زندگی ، در حالی که دیگران ترفندهای تغذیه ای هستند.

قبل از آن شما همه آنها را می خوانید ترفندهایی برای افزایش متابولیسم ، اجازه دهید می فهمیم چی متابولیسم صحیح است

متابولیسم

به بیان ساده ، متابولیسم میزان سوزاندن کالری بدن (“سوخت”) است. تعداد کمی از افراد متابولیسم سریع دارند. متابولیسم سریعتر به شما امکان می دهد وزن بیشتری نسبت به افرادی که دارای سطح فعالیت ، رژیم غذایی و وزن یکسان هستند کاهش دهید. برخی از عوامل وجود دارد که می توانید آنها را کنترل کرده و تغییر دهید ، و برخی عوامل که نمی توانید آنها را کنترل کنید.

سن – میزان متابولیسم هر دهه ، پس از 40 سالگی ، 5 درصد کاهش می یابد ، تا حدی به دلیل کاهش توده عضلانی.

جنسیت مردان به طور کلی سریعتر از زنان کالری می سوزانند زیرا بافت ماهیچه ای بیشتری دارند.

وراثتy – می توانید میزان متابولیسم را از نسل های قبلی به ارث ببرید.

اختلال تیروئید – کم کاری تیروئید (غده تیروئید کافی نیست).

نکات و ترفندهایی برای افزایش متابولیسم

  1. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید – این یک راز نیست ، اما واقعاً کار می کند زیرا توده عضلانی بیشتر متابولیسم شماست! افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند کالری بیشتری می سوزانند و با سوختن کالری توده عضلانی فعال تری دارند. فعالیتهای ساده مانند پیاده روی و شنا با سوزاندن کالری ، متابولیسم را تسریع می کند ، در حالی که تمرینات قدرتی یا YOGA از دست دادن ماهیچه های فعال متابولیکی در پیری را کند می کند. مشخص شده است که هر دوی این فعالیت ها بلافاصله پس از شرکت در فعالیت باعث افزایش متابولیسم می شوند ، در حالی که نتایج طولانی مدت تمرینات قدرتی به شما کمک می کند حتی 24 ساعت در روز حتی در هنگام خواب کالری بیشتری بسوزانید.
  2. مصرف پروتئین – برخی شواهد نشان می دهد که در رژیم های پروتئینی بالاتر قدرت افزایش متابولیک در مقایسه با رژیم های کربوهیدرات بالا و پروتئین کم وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که اکثریت کاهش وزن نتیجه کاهش کالری و افزایش فعالیت است ، نه با تغییر درصد کربوهیدراتها در مقابل پروتئین در رژیم غذایی. نشان داده شده است که رژیم های پروتئینی بسیار بالا باعث ایجاد چالش های بالقوه برای سلامتی می شود. فقط مطمئن شوید که مقدار مناسبی می خورید ضربان دار ، می دهد ، تابه ، گوشت بدون چربی و غیره و برنج یا روتای ساده خود را 20 درصد کاهش دهید
  3. خواب مناسب داشته باشید – خواب بیش از 7 ساعت در شب می تواند بر هورمون های تنظیم کننده وزن و اشتها تأثیر بگذارد. در مطالعه کنونی ، نسبتاً بزرگ و مداوم ، افرادی که کمتر می خوابند ، وزن بیشتری دارند.
  4. برای آیورودا سم زدایی کنید – آیورودا عامل مهمی برای هضم و متابولیسم بدن ما Agni توصیف کرده و به پاکسازی AMA که سم نامیده می شود اهمیت می دهد. این یکی از موجوداتی است که بدن هنگام اختلال در هورمون ها و آنزیم ها ایجاد می کند. درست مانند اثر انگشت ، این برای هر فرد منحصر به فرد است. درمانهای کلاسیک سم زدایی فصلی با کمک افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن به پاکسازی کمک می کند. ما عموماً الف را می بینیم برنامه سم زدایی 14 روزه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه به وضوح متابولیسم و ​​هضم غذا را نیز بهبود می بخشد.
  5. وعده های غذایی را حذف نکنید – مهم است که بین وعده های غذایی بیش از 5 ساعت صبر نکنید تا غذا بخورید. منتظر ماندن بیشتر و کنار گذاشتن آنها تمایل به متابولیسم بدن شما را از بین می برد و انرژی اصلی را از شما می گیرد. همچنین مهم است که سوخت و ساز بدن خود را با افطار صبحانه هر روز افزایش دهید تا به شما انرژی دهد و از خوردن میان وعده های بعدی جلوگیری کنید. لطفا توجه داشته باشید: همچنین همیشه مهم است که میزان کالری دریافتی خود را با دقت کنترل کنید.
  6. فوق العاده برای کاهش وزن – مکمل های خاصی که دارای اثر تحریک کننده هستند ممکن است متابولیسم شما را کمی افزایش دهند. از زردچوبه ، دارچین ، فلفل ، فلفل کتان بلند ، دانه چیا ، تخمه کدو ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن در غذاهای خود بیشتر استفاده کنید.

نکات زیر به شما کمک می کند متابولیسم خود را تا حد ممکن افزایش دهید. با این حال ، فرایندهای منظم Ayurveda pancharma بر هضم و سپس فقط بر متابولیسم تأثیر می گذارد. بهتر است مراحل تمیز کردن را به صورت دوره ای انجام دهید تا نتایج سریعتر و بهتری حاصل شود.



دیدگاهتان را بنویسید