آیا سرعت بالایی خواهد داشت؟


سکرامنتو ، کالیفرنیا.-یک بحث جدید و اساسی در نبرد بر سر پروژه راه آهن سریع السیر کالیفرنیا به وجود آمده است که می تواند بار دیگر تلاش های مشکل ساز را کاهش دهد: آیا هنگام راه اندازی سیستم ، آیا قطارها حتی باید سرعت بالایی داشته باشند؟

این گفت و گویی است که دموکرات ها در مجلس ایالتی می خواهند در میان مذاکرات برای انتشار حدود 4 میلیارد دلار پول اوراق قرضه برای این پروژه انجام دهند. اداره راه آهن سریع السیر کالیفرنیا اعلام کرد برای ادامه ساخت تا تابستان آینده به این پول نیاز دارد. گاوین نیوسوم ، فرماندار دموکرات ، آن را در بودجه دولتی خود لحاظ کرد ، اما مذاکرات بین دولت او و قانونگذار متوقف شده است. آنها امیدوارند زمانی که مجلس در ژانویه به جلسه بازگردد به توافق برسند.

این آخرین شکست این پروژه است که در ابتدا 33 میلیارد دلار هزینه داشت و سال گذشته تکمیل شد. امروز چشم انداز انتقال مسافران بین لس آنجلس و سان فرانسیسکو در کمتر از سه ساعت یک رویای دور است. اولین مرحله پیست قابل سوار شدن ، اتصال دو شهر در دره مرکزی ، حداقل تا سال 2029 آغاز نمی شود و هزینه های پروژه به 98 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به نظر می رسد اراده سیاسی کمی وجود دارد که یا پروژه را به طور کامل از بین ببرد و یا منابع بیشتری به آن بدهد و ساخت و ساز بدون برنامه بلند مدت ادامه یابد.

در مرکز اختلافات اخیر این است که چه مدت زود خط برق را برق می زنند ، که به گفته مقامات راه آهن برای افزایش سرعت قطار ضروری است – ایده کلی پروژه که رای دهندگان در آن فروخته شدند. آنها می خواهند سال آینده قراردادی را برای شرکتی برای طراحی و ساخت خط و سیستم برقی و نگهداری آن به مدت 30 سال منعقد کنند که عملاً در این ایالت برای مدت طولانی قفل می شود.

برنامه های فعلی برای اولین بار قابل سوار شدن از Bakersfield به Merced است ، جایی که مسافران در حالت ایده آل می توانند از خط ترانزیت دیگری سوار شوند و به صورت دوراهی به سمت منطقه خلیج سان فرانسیسکو حرکت کنند. مقامات راه آهن و آژانس های حمل و نقل محلی قصد دارند برای ایجاد یک ایستگاه واحد در مرسد ، جایی که سواران می توانند از قطار سریع السیر پیاده شده و به سیستم دیگری برسند ، مشارکت کنند ، اما ساخت آن به طور کامل تامین نمی شود.

این امر باعث شد لورا فریدمن ، نماینده مجلس نمایندگان دموکرات ، رئیس کمیته حمل و نقل و مذاکره کننده اصلی بودجه ، از خود بپرسد که آیا برق رسانی سریع خط فوری منطقی است یا خیر. او فکر می کند که پول مقامات بهتر است برای اطمینان از وجود یک ایستگاه واحد در Merced هزینه شود. این امر اطمینان می دهد که مسافران می توانند از دره مرکزی به مراکز کار ساحلی برسند ، حتی اگر در قطار دیزلی باشند. در صورت وجود پول بیشتر ، برقی شدن شنیده شده بعداً به پایان می رسد.

  در این ژوئن.  عکس پرونده 18 ، 2015 ، جری براون ، فرماندار ، و همسرش ، آن گاست براون ، چهارم از راست ، بخشی از راه آهن را در اداره راه آهن سریع السیر کالیفرنیا در فرسنو ، کالیفرنیا امضا می کنند.
در این ژوئن عکس پرونده 18 ، 2015 ، جری براون ، فرماندار ، و همسرش ، آن گاست براون ، چهارم از راست ، بخشی از راه آهن را در اداره راه آهن سریع السیر کالیفرنیا در فرسنو ، کالیفرنیا امضا می کنند.
AP

فریدمن گفت: “من استدلال نمی کنم که این یک راه حل مطلوب است ، اما فکر می کنم مردم باید در مورد آنچه ما در حال حاضر برای انجام این کار پول داریم صادق باشند.”

مقامات و هواداران راه آهن سریع السیر می گویند حرکت کمتر از یک قطار برقی بر خلاف آنچه رای دهندگان تأیید کرده اند و مزایای انرژی پاک را به همراه نخواهد داشت.

“چگونه می توانید نشان دهید که سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت ها انجام داده اید ، اگر تجهیزات مشابهی را که امروزه در حال اجرا هستیم ، با سرعت نسبتاً مشابه اجرا کنید؟” Dan Leavitt ، مدیر ابتکارات منطقه ای برای کمیسیون راه آهن منطقه San Joaquin ، Altamont Corridor Express و San Joaquin Joint Powers Authority ، که همه آنها با راه آهن سریع السیر همکاری می کنند ، گفت.

4.2 میلیارد دلار پول اوراق قرضه که مقامات راه آهن در پی دستیابی به آن هستند ، آخرین صندوق رای ده میلیارد دلاری است که در سال 2008 ایجاد شد و برخی از قانونگذاران در تخصیص آن به صورت یکجا تردید دارند.

فریدمن پیشنهاد داده است که 2.5 میلیارد دلار در حال حاضر آزاد شود و از مقامات راه آهن خواسته شود تا قبل از امضای قرارداد خط و سیستم ، برای تأیید مجدد مراجعه کنند.

او پول بیشتری از راه آهن سریع السیر می خواهد ، هرچند که پیشنهادش مقدار آن را مشخص نکرده است ، برای پروژه هایی در منطقه لس آنجلس که نمایندگی می کند. سنای ایالت هیچ پیشنهاد هزینه ای را به اشتراک نگذاشته است.

دولت نیوزوم خواهان برق رسانی است.

دانیل لوپز ، سخنگوی دانیل لوپز در بیانیه ای گفت: “ما معتقدیم که زمان راه آهن آهسته و سوزان دیزل به پایان رسیده است و ما متعهد به آینده حمل و نقل هستیم که مردم را سریع حرکت می دهد و این کار را بدون آلودگی بیشتر محیط زیست انجام می دهد.”

لو تامپسون ، رئیس گروه بررسی همکاران پروژه راه آهن ، که به طور مستقل برنامه های بودجه را ارزیابی می کند ، می گوید که چگونه می توان به پول اوراق قرضه نزدیک شد و چه رشته هایی را باید متصل کرد ، نقطه عطفی در تصمیم گیری آینده پروژه است.

در این عکس فایل 6 دسامبر 2017 ، یکی از بخشهای مرتفع راه آهن سریع السیر در Fresno ، Calif در حال ساخت است.
در این عکس فایل 6 دسامبر 2017 ، یکی از بخشهای مرتفع راه آهن سریع السیر در Fresno ، Calif در حال ساخت است.
AP

وی گفت: “اگر بخواهیم کل سیستم را همانطور که (ابتکار رای گیری) نیاز دارد بسازیم ، خط آهن سریع السیر بیکرزفیلد تا مرسد قطعه ای کاملاً معتبر از سیستم است.” اگر ما قصد نداریم سیستم را به طور کامل به پایان برسانیم ، فکر می کنم شما در مورد برق رسانی خط فقط از مرسدس تا بیکرزفیلد بسیار فکر کنید. “

این پروژه بلندپروازانه در سراسر کشور به عنوان آزمونی در مورد اینکه آیا ایالات متحده می تواند از فرهنگ خودروسازی خود فاصله گرفته و با سایر کشورها در راه آهن سریع السیر کنار بیاید ، از نزدیک تماشا شده است. حامیان می گویند پروژه تکمیل شده نحوه سفر مردم را تغییر می دهد ، در حالی که میزان انتشار کربن را کاهش می دهد. مخالفان می گویند این مالیات مالی مالیات دهندگان است.

اتان الکیند ، کارشناس پروژه های ترانزیت در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی می گوید: “ایده راه آهن سریع السیر به دلیل پروژه کالیفرنیا کمی سمی شده است.”

از جهاتی ، این پروژه با شکست زمانی روبرو شد که برآورد هزینه کمتری برای پروژه به رای دهندگان داده شد. وی گفت که بعداً ، دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور ، بودجه فدرال را با شروع ساخت و ساز در دره مرکزی شرط کرد.

الکیند گفت که این پروژه هنوز قابل اجرا است ، اما در صورت عدم برق رسانی ، توانایی کالیفرنیا در رقابت با پول در صورت تصویب کنگره از طرح زیرساختی جو بایدن ، رئیس جمهور ، که شامل ده ها میلیارد دلار برای پروژه های ریلی می شود.

“دولت فدرال می گوید:” ببینید ، کالیفرنیا از راه آهن سریع السیر خودداری کرده است. ” این پیامی است که قرار است ارسال شود. “

این پروژه به تازگی یک میلیارد دلار از پول فدرال را که دولت دونالد ترامپ آن را لغو کرده بود ، پس گرفت و در قرارداد جدید به طور خاص به قطار برقی اشاره شده است. الکس پادیلا و دیان فاینستاین در ماه ژوئیه از قانونگذاران خواستند که پول اوراق قرضه را به ویژه با دلارهای جدید فدرال در خط آزاد کنند.

آنها هشدار دادند: “اکنون زمان آن نیست که کالیفرنیا از تعهد خود به راه آهن سریع السیر عقب نشینی کند.”

این پروژه در حال حاضر 2.5 میلیارد دلار در هزینه فدرال هزینه کرده و بیش از 3.7 میلیارد دلار از برنامه حراج کالیفرنیا برای اعتبارات آلودگی کربن ، که به عنوان cap-and-trade معروف است ، دریافت کرده است. این برنامه قرار است در سال 2030 به پایان برسد.

این پروژه برقی است یا خیر ، هنوز ده ها میلیارد دلار کوتاه است – یکی از دلایلی که مقامات راه آهن برای ساخت قطعه قطعه این پروژه ذکر می کنند.

ملیسا فیگوئروا ، سخنگوی اداره راه آهن گفت: “ما این مقدار پول نداریم و هرگز نداریم.”

دیدگاهتان را بنویسید